God søndag :) Hvordan er erfaringene med de nye portotakstene og 2 cm regelen ? Noen tips for pakking ? Vi har solgt lite i januar , så vi har ikke fått "følt" på det.
God søndag :) Hvordan er erfaringene med de nye portotakstene og 2 cm regelen ? Noen tips for pakking ? Vi har solgt lite i januar , så vi har ikke fått "følt" på det.
Jeg kjøper bobleplast-konvolutter hos Clas olsson. Så langt har jeg holdt meg under 2 cm til tross for at jeg noen ganger legger litt ekstra plast rundt i tillegg til angrerett-skjma. Dere burde vel også greie det - i allefall for votter/sokker o.l.
Jeg har bare ting over 2 cm. Har satt frakt kun på én gjenstand i bestillingen og spanderer resten hvis kundene handler mer. Som oftest 35kr i frakt (30kr til frimerke, 5 kr til boblekonvolutt). Portoprisene øker lite oppover når det blir mer gram, bare et par kr og slikt, så det er ikke så stor spandering, men tror det hjelper på å få folk til å handle mer når de først handler hos meg. Har så langt ikke merket noen nedgang fra januar i fjor, så folk er nok ikke så skremt av portoøkningen :o)
Alt blir over 2 cm når det er forsvarlig pakket for meg også, men det hender jeg er heldig og møter på en snill/dårlig opplært post-i-butikk ansatt. ;)
"Nye smartpost konvolutter Smartpost konvolutter vil fra 1.februar 2012 få påskriften “Inntil 2 cm tykk”. Konvolutter uten påskrift kan brukes som tidligere, det vil si uten begrensning i tykkelse."
Dette har jeg kopiert fra - posten.no Så da bruker jeg av de uten påskrift så lenge lageret varer.. :-)
Oi, da blir det en tur på Clas Olsson og Posten mandag for innkjøp. Har endret en del av fraktene da vi var usikre, men nå kan vi kanskje justere de ned igjen. Og lurt å spandere frakt på produkt to :)
Vær oppmerksom på at det ikke bestandig hjelper med postfunksjonærer som ikke gjør jobben sin riktig. Postet nettopp tre pakker hvor en var litt større, betalte samme pris for alle tre. Fint tenkte jeg og var lykkelig over at reglene var litt fleksible. Men lykken varte ikke lenge, få dager etter fikk jeg et brev fra posten om manglende porto, ikke bare for manglende porto, men og 59,- for ekspedisjonskostnad. Kjente jeg ble fryktelig varm i toppen da jeg på ingen måte ville ta på meg skylden for at de i post i butikk ikke måler godt nok. Jeg ringte da posten og forklarte hendelsen, de var greie og ba meg slå strek over regningen og at de ville sende en klage til den post i butikk det gjaldt. Nå har jeg skaffet meg et av de måleskjemaene de har på posten og lurer snart på om jeg trenger en vakum presse ;)))
Tusilago - hvor fikk du tak i måleskjemaet? Jeg har spurt på postkontoret, men de hadde ikke noen ekstra.
Nei de på postkontoret var ikke villig til hverken å selge eller gi meg et slikt pappskjema, men på post i butikk var det plutselig ei som var grei og ga meg et brukt et ;) Du får bare spørre pent litt rundt om kring, kanskje du og kommer over en som er villig til å gi deg et. Tenkte jeg skulle kopiere det over på en litt hardere papplate og skjære ut slik at det er lettere å sjekke ferdig pakkede varer.
Jeg har et stort sjal som jeg skal sette frakt på. Har vært inne på posten sine sider på nettet, men forstår ikke hvordan jeg skal få fraktprisen ned. Den "beste" løsningen som jeg klarte å finne var på 170 kr (egenpakket pakke under 10 kg) Kan dette stemme? Den summen er jo helt vill
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.