I fjord har jeg solgt under kr 50 000,_. I tillegg har jeg god del utgift ifb med oppstart nettbutikken. Så netto inntekt er sikkert minus. Hva bør jeg gjøre ifb med bokføring? Hvordan gjør det? Takk for hjelp!
I fjord har jeg solgt under kr 50 000,_. I tillegg har jeg god del utgift ifb med oppstart nettbutikken. Så netto inntekt er sikkert minus. Hva bør jeg gjøre ifb med bokføring? Hvordan gjør det? Takk for hjelp!
Jeg er litt usikker på hva du egentlig lurer på, regner med at du har registrert deg som firma. Du fører regnskap som vanlig, og oppgir underskudd i selvangivelsen. Hvis det er første året du driver, må underskuddet f.eks. dekkes ved at du skyter inn penger selv - dette føres på privatkonto, ofte 2060 i regnskapet.
Når inntekten er under 50000 på 12 mnd og du har et firma som ikke er momsregistrert, trenger du bare føre inntekt og utgift i selvangivelsen. (slipper full næringsoppgave) Dette er en forenkling som kom i 2009 eller 2010 (tror jeg).
Linken er her: http://www.skatteetaten.no/no/Artikler/Er-du-personlig-naringsdrivende-og-fritatt-fra-a-levere-naringsoppgave/
Tusen takk! Nå vet jeg hva jeg bør gjøre.:))
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.