Hei!
Jeg ser at flere av dere tilbyr gavekort i butikken deres. Hvordan gjør dere det rent praktisk?
Jeg lurer på alt rundt dette, så fint med en idebank her, så kanskje det dukker opp noen nye ideer også :)
Tusen takk!
Hei!
Jeg ser at flere av dere tilbyr gavekort i butikken deres. Hvordan gjør dere det rent praktisk?
Jeg lurer på alt rundt dette, så fint med en idebank her, så kanskje det dukker opp noen nye ideer også :)
Tusen takk!
Jeg har valgt å ikke ha det fordi det trekkes først 5 kr + 5% av salgsummen for å selge gavekortet, og det samme skjer når kunden bruker det.
Sendte mail til Siw på dette, og det er ingen forandring i siktet etter hva ejg kunne frostå. Da syns jeg det blir for mye tap.
Jeg er også interessert i hva dere som har det tenker rundt dette :)
Jeg laget mitt i photoshop. Vet, Marianne, men jeg har allikevel valgt å tilby gavekort. Tapet får jeg heller ta, ikke de store summene.
Vi har ikke gavekort, men har også tenkt på denne muligheten - og er derfor interessert i å høre hvordan andre gjør dette.
Om kunden kjøper et gavekort, og det betales provisjon til Epla av dette - burde man ikke da kunne ta den varen kunden bruker dette på ut av butikken og sende den til kunden uten at kunden kjøper den? På en måte er jo varen allerede betalt for. Og så lenge varens pris er tilsvarende beløp på gavekortet er vel dette egentlig rettferdig? Epla har fått sine penger og selger slipper å tape på det ved å betale for en fiktiv vare. Vet ikke helt, bare en tanke...
Jeg tenkte det samme som Sije rett overher.
Kunden som kjøper varen betaler provisjonen, og så kan gavekortmottakeren kontakte meg på mail med link til produktet vedkommende ønsker seg. Så kan jeg bare ta det ut av butikken og sende det avgårde. Eller?
Jeg tilbyr ikke selv gavekort, men om gavekortet selges gjennom Epla og betales provisjon på i første omgang så synes jeg det må være helt kurrant å ta resten av transaksjonen utenfor Epla.
Hvis gavekortet er på 500kr får det faktisk bort over 50kr til gebyrer. Det blir alt for mye i mine øyne ihvertfall.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.