Stadig et dilemma :) Mange som bruker samme oppskrifter, feks strikking. Og det er greit :) Men hva gjør dere andre når noen så og si kopierer teksten man selv har prøvd å få en personlig vri på ?? Epla er jo for alle....
Stadig et dilemma :) Mange som bruker samme oppskrifter, feks strikking. Og det er greit :) Men hva gjør dere andre når noen så og si kopierer teksten man selv har prøvd å få en personlig vri på ?? Epla er jo for alle....
Da hadde jeg sendt dem en fin mail og skrevet at dette blir feil og så hadde jeg lagt ved mitt eget skriveri som bevis.
Jeg har oppleved at ei ung jente kopierte en hel side fra en webside jeg hadde skrevet en "lang avhandling" på, om et emne. Jeg gjorde henne oppmerksom på dette og hun tok det til etterretning. Hun fikk beholde skriveriet, men med mitt navn/nettadresse under, men her i dette tilfellet blir det vel litt annerledes. :o)
Men ta kontakt, det er det beste.
Oh. Akkurat det har jeg opplevd også... Enig med deg i at så lenge man lager ganske vanlige ting, må det da være ok om noen lager maken. Men om en butikk kopierer tekster, produktnavn og bildeoppsett, i tillegg til selve produktene og generell butikk-layout, da er jeg ikke med lenger. Den dårlige nyheten er at jeg overhodet ikke kunne gjøre noe da det skjedde meg, jeg har sjekket - annet enn å rapportere til Epla, og prøve å kontakte den aktuelle butikkeieren.
Anbefaler deg, som Kreativbua sier, å ta kontakt - men prøve å gjøre alt du kan for å holde humøret oppe og IKKE sende usaklige og sinte epost ;-) Man løser mye mer hvis man klarer å være hyggelig... Hehe.
Masse lykke til!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.