Nå har jeg trålet posten.no uten å bli voldsomt imponert, men heller ikke veldig overrasket.
Jeg leter etter rimeligste måte å sende litt dyrere varer på med både sporing og forsikring i tilfelle vare skades eller blir borte under postgang.
I mitt tilfelle gjelder det smykker som ikke lar seg gjøre å erstatte dersom det skulle forsvinne underveis, og som koster litt. Ikke er jeg veldig lysten på å sette meg selv i risiko for mulige svindelforsøk heller (selv om de aller aller fleste er ærlige).
Per i dag koster den minste Smartpostpakken 130 kr, og fra nyttår 140 kr. Strengt tatt er det ikke galt i forhold til hvilke portopriser man vanligvis betaler i netthandel. Likevel føler jeg at det blir litt mye her, fordi portoprisene jevnt over her er langt lavere enn det.
Oppkrav er et ikke-tema av to grunner. 1)Paypal er genialt. Jeg er såpass fornøyd med hvordan PayPal fungerer at jeg satser fullt og helt på det. Forhåndsbetaling gjør det så mye lettere for meg at jeg faktisk med glede tar risken på at noen velger å la være å handle fordi jeg ikke tilbyr andre muligheter. Jeg er seriøs i det jeg driver med her, og håper kunden oppfatter det. Og skulle noen føle behov for å få has på meg står navnet mitt aldeles synlig i funklende blått på forsiden, og det er slett ikke vanskelig å spore meg opp. ;)
2)Oppkrav = null forsikring. Etter hva jeg kan lese meg til på posten.no er det ingen forsikring inkludert. Sporing er med, og det er fint, men produktet dekker altså ikke mitt behov.
Andre produkter (som kort) sendes som brevpost. Det har så langt gått som en drøm.
Så, etter mye forklaring her; finnes det andre alternativer som koster mindre? Og hva gjør dere?
Om noen har en glitrende god løsning på mitt problem tar jeg imot med åpne armer!
(...men ikke før i morgen, for nå er det natta;)