Ønsker en ny funksjon på kjøpere som velger privat oppgjør. Ønsker et obligatorisk felt hvor kjøper MÅ oppgi mobilnummeret sitt. Da er vi godt hjulpet hviss de oppgir feil e-mail adresse. Noe jeg har opplevd nå.
Ønsker en ny funksjon på kjøpere som velger privat oppgjør. Ønsker et obligatorisk felt hvor kjøper MÅ oppgi mobilnummeret sitt. Da er vi godt hjulpet hviss de oppgir feil e-mail adresse. Noe jeg har opplevd nå.
Uff, så kjedelig. Håper det ordner seg for deg!
Men tror du ikke de som jukser med epostadressen, også ville jukse med mobilnr? Det er jo bare å taste inn 8 tilfeldige tall. Personlig tror jeg dessuten ikke det er av vrangvilje folk oppgir feil info - det er nok mer for å beskytte seg mot all mulig reklame som man kan få dersom man legger igjen epost og tlf på enkelte nettsteder. Epla er jo absolutt ikke et slikt sted, men nye brukere vet kanskje ikke det?
Kanskje Epla kunne laget en sånn liten dings som popper opp når man registrerer seg/logger inn - som opplyser om at kontaktinfo må være korrekt for å betale med "Privat oppgjør"...?
Jeg vet selv hvor vanskelig det kan være å få tak i folk som velger privat oppgjør, men samtidig så tror jeg ikke å kreve mobilnummer er en god idé.
Mail er lett å distansere seg fra, men opprigninger kommer litt tettere på privatsfæren - så da tror jeg nok det er en del som vil velge å ikke lage konto på Epla i det hele tatt. Selv hadde jeg nok ikke satt pris fra opprigninger fra Epla-selgere jeg handler hos med mindre det var noe virkelig alvorlig.
Ekstra informasjon om hva privat oppgjør innebærer når man velger det er jeg derimot veldig for. En godt synelig beskjed som sier at man må forvente å kontaktes på mail, og så overføre penger direkte til selgers konto.
Ellers så er jo den mest effektive løsningen å fjerne hele muligheten for privat oppgjør, og heller la kundene selv ta kontakt om de absolutt vil betale på det viset.
Ja er enig i det at det blir veldig personlig å bli oppringt av eplaselgere, men jeg tenkte mest på å sendt en sms, men dette kan jo selvsagt ikke begrenses.
Ja ekstra god informasjon om hva privat oppgjør innebærer når man velger dette var et veldig godt forslag, kan dette la seg ordne?
Jeg har lagt ut informasjon nå under min butikk og om butikken om hva Privat Oppgjør vil si. Jeg la også ut kontonummeret.
Hiver meg på her... Synes det er veldig bra det du har gjort, Elisabeth! God info + kontonummer = kan ikke misforstås så lett, og gir en større grad av tillit når man handler.
Selv handler jeg myyyye på nett, både "her hjemme" og fra "det store utland". Av den grunn har jeg også en telefon med kontantabonnement med sporbart nummer - dette nr taster jeg inn der det er obligatorisk, og så beholder jeg mitt private, ikke sporbare nummer for meg selv. Nummeret jeg oppgir er til en telefon som stort sett ikke slås på/besvares, den brukes for det meste til dette formålet, og er bare påslått så lenge jeg venter på en hentemelding, egentlig... Fordi den blir neddynget med alskens "supertilbud" og spørreundersøkelser basert på mine nett-kjøp. Vet ikke om det er "vanlig" å gjøre det på denne måten? Må få lov til å nevne at jeg er verdens mest pliktoppfyllende betaler, da! Kan det betales med kort på forhånd, så foretrekker jeg det! Jeg elsker netthandel, men bruker aldri min private tlf til dette, men så har man sikkert noen "snikere" der ute også, da, som spekulerer i dette med forskjellige tlf nr..?
Åkke som, etter langt og kanskje noe rotete innlegg: tror ikke obligatorisk inntasting av tlf nr gjør oss så mye sikrere mot folk som i utgangspunktet ikke ønsker å betale, men det ville gjøre det enklere for oss å komme i kontakt med ærlige kunder...
Fikk for ikke lenge siden en erfaring med dette selv! Etter å ha ventet lenge på betaling fra en kunde som hadde bestilt hos meg, fant jeg hennes mobilnummer og skrev en hyggelig SMS. Hun svarte på denne etter noen dager med en forklaring på hvorfor hun ikke hadde betalt. Dette godtok jeg, men la produktet ut for salg igjen. Så går det en tid, og samme damen bestiller et nytt produkt, så jeg ønsker henne velkommen tilbake og tror at alt nå går bra.Skriver som vanlig at jeg sender pakken når pengene er på konto. Det samme skjer, så jeg skjønner ikke noe! Jeg hører ikke mer, og sitter her med det hun har bestilt. Jeg prøvde altså mobilen med en SMS, men det hjalp ikke meg...........
Når man betaler med paypal så betaler man jo med en gang. De som ikke vil bruke paypal oppgir ofte at de ikke forstår det osv. Om de da ønsker å betale via privat oppgjør så går det jo an å sette en tidsfrist for før varen blir lagt ut igjen. Har man penger å betale med og vil ha varen så bør det gjøres med en gang og det tar toppen et par dager før penger er inne på konto.
Det hender jo at folk taster feil epostadresse ved et uhell også, og da er det vanskelig å få tak i dem hvis det skulle være noe.
I nettbutikken min (garnkurven.no, ikke eplabutikken) er det et felt for å legge inn telefonnummer når man legger inn adressen. Der er det fullt mulig å bare legge inn f.eks. nuller, men de aller fleste legger inn telefonnummeret likevel.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.