Helt enig med Q & C. Jeg får også assosiasjoner til billigbutikker når prisen slutter på et 9-tall.
Det er veldig bra at man tar imot råd fra pappaen sin, men her ville jeg kanskje ha gjort et lite unntak. :)
Helt enig med Q & C. Jeg får også assosiasjoner til billigbutikker når prisen slutter på et 9-tall.
Det er veldig bra at man tar imot råd fra pappaen sin, men her ville jeg kanskje ha gjort et lite unntak. :)
Prisene mine slutter på 0 eller 5 på messer,enkelt når det gjelder veksel og greit å regne ut.
Jeg liker også runde tall, både som selger og kjøper!:o) Hjernen min oppfatter nok også 199,- som 200,- - det tar bare et ekstra brøkdels sekund å oppfatte det. Nå har jeg deltatt på mitt første marked, og jo, jeg er glad jeg bare har priser som slutter på 0 eller 5!
Alltid hele og halve priser her. Kun 50 - 100 - 150 - osv. Jeg orker ikke styre med småpenger av noe slag. Greit at folk betaler med smått, men det å hele tiden måtte passe på å ha nok av de og de myntene orker jeg ikke lengre.
Jeg har justert prisene mine det siste året for å slippe det. Noe har jeg satt ned, og noe har jeg satt opp :)
Jeg regner ut priser på mine varer ut fra hva hver perle koster, dvs jeg får ofte ut en pris som ikke er rund. Stort sett runder jeg da opp eller ned litt, men det hender det går fort for seg og det kommer en pris som ikke er rund! Ergo - jeg liker også best runde priser og prøver å holde meg til det.
Jeg begynte med runde priser, men så gikk jeg over til 199 istede. Vet ikke helt hvorfor, for det er jo som dere sier at man oppfatter det jo likevel som 200. Men har spurt flere venner og de mener det "ser" bedre ut. Selv har jeg ikke brydd meg om hva andre tar, jeg tenker ikke over om det står 99 eller 00...
På marked derimot ville jeg helt sikkert ha tatt runde priser pga veksel :)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.