Jeg lurer på hvordan det fungerer å ha butikk på etsy, lurer veldig på om jeg skal starte en der med veskene mine. Hvis du har erfaring med etsy, positiv og negativ så setter jeg stor pris på å få høre om det . Ha en fin dag :)
Jeg lurer på hvordan det fungerer å ha butikk på etsy, lurer veldig på om jeg skal starte en der med veskene mine. Hvis du har erfaring med etsy, positiv og negativ så setter jeg stor pris på å få høre om det . Ha en fin dag :)
Jeg har hatt butikk på etzy og solte ingenting der. Litt av "problemet" mitt var at jeg hadde ganske høy frakt. Det er fra utlandet for de fleste som handler der. Så det er litt dyrt, men vet ikke om det var avgjørende for at jeg ikke solgte noe?
Men jeg har handlet litt selv på etzy og har positive erfaringer.
Jeg selger litt på Etsy, og synes det meste der har vært enkelt og greit å finne ut av. Det eneste aberet i forhold til Epla er at det er så mange selgere, at du må jobbe hardere for å bli lagt merke til!
Ellers er det jo sant som MissM sier, at frakt fort blir litt dyrt fra Norge. Kundene er stort sett fra USA(drøyt 80%), og det samme gjelder selgerne, så det er klart at det ofte er raskere og billigere for dem å handle innad i landet.
Jeg handler mye på Etsy, og med unntak av et enkelttilfelle så har det vært utelukkende positivt.
Om du bestemmer deg for å starte opp Etsy-butikk, så er det bare å sende meg en melding om det er noe spesifikt du lurer på. :)
Takk for det Q&C, godt å vite at man kan spørre noen. Takk miss M for ditt svar, setter pris det.
Q&C: Hvordan priser du varene dine på Etsy i forhold til Epla? Ting er jo generelt billigere i USA, så jeghar lurt litt på om man i det hele tatt vil selge noe med "norske priser"....
Jeg har valgt å holde prisene mine litt lavere der enn på Epla for de fleste smykkene, men har fremdeles en god profittmargin - det er også lavere avgifter på Etsy. Samtidig så går jo dollarprisen opp og ned, så i det siste har Etsy-prisene min nærmet seg Epla-prisene helt av seg selv.
Prisene mine er uansett mye høyere enn mange av Etsy-butikkene, og Etsy har også mange "hobbybutikker" som bare dekker materialer - akkurat som du finner dem her. Samtidig har mange av de mest suksessrike Etsy-butikkene relativt høye priser. Folk betaler for kvalitet og perceived value.
For meg så handler det mest om å ha et godt produkt og gode bilder, så setter jeg den prisen jeg trenger for at det skal være verdt arbeidet for meg. :)
Godt å høre at folk betaler for de tingene de setter pris på... Jeg har søkt litt på "min type" ting på Etsy, men har ikke funnet direkte sammenlignbare smykker. De fleste Kumihimosmykkene jeg har sett har hatt MYE bling på seg, mens de jeg lager er ganske nedtonede. Så jeg er usikker på om det er et marked for mine ting i USA.
Koster det noe å åpne butikk? Hvis du har tid, hadde jeg satt pris på litt info, men jeg kan jo også navigere litt selv da... er jo kunde der.
Det koster ikke noe å åpne butikk, men det koster noe å legge ut produkter. $0.20 for hvert, en drøy krone. Her er en oversikt med en hel masse tips om alt fra å åpne butikk, til å sette riktige priser og markedsføre produktene.
Det at du ikke finner produkter som er helt like dine på Etsy tror jeg er en god ting! Det er veldig mange smykkebutikker på Etsy, så om dine er unike så er det bare et pluss. Er nok ikke alle som liker bling i USA heller. ;)
Takk for info! Ja, kanskje jeg skulle prøve..... nå får jeg et fysisk sted å selge smykkene mine om 3 uker, så jeg får tenke litt videre om jeg vil på Etsy også....
jeg har hatt butikk på etsy i fire år nå, og har gode erfaringer med det. Men, etsy er enormt stort, og det er veldig vanskelig å bli sett der. Jeg solgte godt på etsy en periode, så jeg tror ikke det med frakt fra Norge og prisnivå nødvendigvis har å mye å si - som det ble sagt lenger oppe, er kvalitet og perceived value vel så ettertraktet.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.