Er det noen her som driver med keramikk? Få se hva dere lager da :)
Jeg skal ut og prøve keramikk for aller første gang, har spontant-handlet alt jeg trenger til et verksted, og innredet boden. Dette blir spennende.
Er det noen her som driver med keramikk? Få se hva dere lager da :)
Jeg skal ut og prøve keramikk for aller første gang, har spontant-handlet alt jeg trenger til et verksted, og innredet boden. Dette blir spennende.
Hei! Vi er mange som driver med keramikk på Epla, og jeg er én av dem :) Så spennende, da! Innrede boden og sette i gang? Tøft! Blir moro å se resultater. Jeg er ikke utdannet, men en ivrig hobbykeramiker - du må bare spørre hvis du lurer på noe underveis. Lykke til :)
... jeg visste jeg hadde sett navnet ditt før... Du tegner jo FANTASTISK!! Har sett noen av tegningene dine og er mektig imponert!
Keramikk er så gøy! Gikk et kurs, og det vr veldig, veldig gøy og vanskelig:-) Finnes det et nettsted hvor man kan lære litt om brenning av keramikk? Må små ting som smykker brennes like lenge som kopper og slikt?
Jeg veit ikke om det finnes noe sted på nett der du kan lære om brenning (det gjør det sikkert), men jeg veit at det finnes mange "tutorials" på YouTube om keramikk generelt. Du må bare søke deg fram til noe relevant, det er masse moro der.
Ja, småting og store fat brennes like lenge :)
Takk for tips!:-)
Det var kjempegøy, testet dreieskiven min nå. Ganske vanskelig ja, det ble en skjev og rar kopp. Må nok litt øvelse til.
Takk :) Jeg har en facebookside med bilder av alle tegningene, oppdaterer den ofte, den gamle tegnebloggen bruker jeg egentlig ikke lenger. http://www.facebook.com/#!/pages/Miriel-Josephine-Ryan/158333350923711
Hei, jeg driver med keramikk, og jeg har butikk her på Epla, blogg og facebook side. Jeg har skrevet litt om prosessen fra leire til ferdig keramikk. Bare spør om du lurer på noe, lykke til. Og husk; jeg dreide hver dag i tre år før jeg syntes det begynte å ligne på noe- tålmodighet er tingen.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.