Anbefaler alle på det sterkeste å sende med angrerettskjema uansett. Det gjør saken mye mer ryddig og ordentlig om noen skulle ville benytte seg av angreretten, spesielt mtp vedlegg til regnskapet ved en evt. retur.
ALLE transaksjoner skal føres i regnskapet, og hvis du er regnskapspliktig vil jeg også anbefale dere (som noen sa her) og oppbevare bilag i en perm. Du er nemlig pliktig til å oppbevare bilag i minst (!) 10 år. (Bokføringsloven §5)
Interne bilag kan man bare skrive som en huskelapp.Dette er bilag ang det som skjer inne i foretaket. (avskrivninger, privatuttak, kapitalinnskud, lønninger osv)
Bilag som gjelder forholdet til kunder, levrandører og bank, og andre eksterne kontakter. I forskrift til bokføringsloven er det gitt omlysninger om krav til innhold i dokumentasjon.
Ved salg av varer og tjenester skal bilaget minimum innehold:
1. nummer på og dato for utstedelse av dokumentasjon
2. angivelse av partene: kundens navn
3. ytselsen art og mengde (hva og antall)
4. tidspunk og sted for levering av ytelsen
5. betalingsfrist (ved kredittsalg)
6. evt. mva og andre avgifter.