Porto er ikkje oppgitt av selger,,nei vel da blar eg videre....eller kansje eg gidder å sende en melding ...vente vente ...nei sett opp en porto folkens..handelen går betre og raskere da:)
Porto er ikkje oppgitt av selger,,nei vel da blar eg videre....eller kansje eg gidder å sende en melding ...vente vente ...nei sett opp en porto folkens..handelen går betre og raskere da:)
Ja, for all del! Tror egentlig jeg hadde antatt at porto var gratis om det ikke stod noe, og da blir det jo fort dyrt -eller- kansellert.
Men hvis det ikke står porto, og selgeren bruker paypal, så går jo kjøpet rett gjennom. Da er det vel gratis frakt da?
Jeg går i vert fall ut i fra at det er gratis frakt på varen om det ikke står noe.
Hei! Da jeg hadde eplabutikk (ligger på "is" nå) så hadde jeg gratis frakt og dermed står det ingen fraktsum. Men det sto og opplyst på framsiden. :o)
Jeg mener at det er den eneste måten å gjøre portoen gratis på - så da kan dere antakelig bare gå ut fra at den ment å være det :-)
Dersom porto ikke er oppgitt, men selgeren allikevel hadde tenkt å ta noe for sendingen, blir det faktisk selgerens problem. Det står klare instruksjoner når man registrerer en vare, så det bør ikke være så vanskelig å gjøre det riktig. Kjøpsloven sier vel også at feilmerkede varer skal selges for prisen de er merket med?
Noen som har opplevd å få krav om porto i etterkant, på varer som ikke har en oppgitt porto? I så fall ville jeg meldt fra til Epla. Det er klart at alle kan gjøre feil, men da må man nesten ta det på sin egen kappe, eller...?
Helt enig i at fraktsum som ikke er oppgitt, er ensbetydende med gratis frakt. Det må selger ta ansvar for.
Under epla`s FAQ står dette:
Hva skjer om jeg ikke legger inn frakt? Hvis du ikke legger inn kostnadene for frakt i Frakt-feltet, vil dette ikke bli inkludert i totalsummen når en kunde bestiller og betaler for en vare fra deg. Du kan ikke etterpå kreve inn fraktkostnader som ikke er oppgitt i fraktfeltet, uten at du og kunde før kjøpet har avtalt dette.
Jeg har fri frakt og derfor står summen i null ;)
Hvis portoen ikke er oppgitt, antar jeg at den prisen er inkludert i varen.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.