Hei!
Har googlet og lest, men ikke blitt stort klokere, kanskje noen av dere vet :) Må leketøy for barn man selger være CE-merket? Eller er det kun om man selger til utlandet? Eller ikke i det hele tatt om man ikke driver en bedrift?
Hei!
Har googlet og lest, men ikke blitt stort klokere, kanskje noen av dere vet :) Må leketøy for barn man selger være CE-merket? Eller er det kun om man selger til utlandet? Eller ikke i det hele tatt om man ikke driver en bedrift?
http://www.innovasjonnorge.no/Bedrift-i-EU/EU-regler1/CE-merking/Disse-produktene-skal-CE-merkes/
Takk, jeg vet at leketøy står på listen over produkter som skal CE-merkes, men fant liksom ingen informasjon om dette gjaldt absolutt alt og alle. Noen steder ble det omtalt som om det kun var nødvending for salg inn i EU land, og noen steder sto det mer generelt at dette var myndighetspålagt. Men jeg har funnet det nå :)
"CE-direktivene sier kort fortalt at et produkt som omfattes av regelverket ikke kan markedsføres eller tas i bruk i EU eller EØS uten at det overholder direktivenes krav til helse, sikkerhet og miljø."
Puh. Hadde ikke planer om storproduksjon, så tror det blir litt mye arbeid for de tingene jeg gikk å funderte på å selge :)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.