Siden jeg fikk så kjapt svar sist jeg var i forumet så prøver jeg meg på ett nytt dilemma...nemelig frakt! Jeg veier og måler hvert produkt jeg legger ut for salg som f.eks dynetrekk/stoff som veier 660 gram + noen gram i innpakking. Skal jeg selge det alene vil det koste kunden 67 kroner, men selger jeg to stk til kunden så blir pakken over en kilo og da blir det 145 kroner (vil ikke stappe det inn i norgespakke til 130,-) Bruker paypal i butikken så ordre med frakt går automatisk til kunde.
Legger jeg da inn 78 (67+78=145) kroner i rubrikken "fraktkostnad med annen gjendstand" så summen for to trekk blir 145 i frakt eller blir fraktsummen 78+78= 156 kroner. Det er jo for mye igjen for to dynetrekk.
Enda verre er det om kunden kjøper en annen gjendstand som frakten er på 160 kroner (norgespakke) og vedkommemde kjøper et stk dynetrekk i tillegg ( det kan jeg jo sikkert legge i pakken uten ektra i frakt). Vil det da komme 78 kroner i tillegg på 160 kroner, det jo helt forferdelig. Det blir jo rådyrt til slutt...Hva gjør jeg?????
Skjønner den med frakt norgespakke for da kan du bare øke beløpet i henhold til størrelsen på norgespakken. Jo flere varer jo større norgespakke eller at det er plass til mere varer i samme pakke.Men her er det jo bare snakk om noen tiere.
Håper noen kan hjelpe meg!!!