Heisann! Om ei stund skal eg på mi første messe. Er det nokon tips og sjørøvertriks dåke som har gjort dette før har lyst til å dela med oss heilt uerfarne?
På førehand takk:) Skap ein god dag alle saman.
Mvh Anna
Heisann! Om ei stund skal eg på mi første messe. Er det nokon tips og sjørøvertriks dåke som har gjort dette før har lyst til å dela med oss heilt uerfarne?
På førehand takk:) Skap ein god dag alle saman.
Mvh Anna
Lag en kasse med utstyr du trenger. Begynn med en gang, og hver gang du komemr på noe du kan komme til å trenge, legg det oppi med en gang. Man glemmer alltid noe de første gangene man er ute! Saks, tape, visittkort, duk, penn, kvitteringsblokk osv osv... Bedre å ha med litt for mye enn litt for lite :o) Masse lykke til!!!
God ide:) Eg lagar til ein med ein gang. Saks har eg ikkje tenkt på før. Lurt:)
Takk!
Ikke glem priser. Enten plakater, eller ferdig priset vare. Min erfaring er at folk som må lete etter prisen gjerne blir litt oppgitt og går om du er opptatt med noen andre.
Kjempebra tråd Anna! :) Jeg er også "messedebutant" og trenger alle gode råd jeg kan få! :)
Tenk også litt på hvilken "stil" du skal ha på boden din, feks vintage, bonde,country, party osv osv...
Mitt lille tips er å rett og slett sette opp "boden/salgsbordet" hjemme og se om planen du har fungerer. Hvis alt stemmer, ta et lite bilde som du tar med deg på messa. Det blir som en liten generalprøve ;)
Anita
Fløyel i metervare har de billig på Kid, blir fint som duk. Kjøp litt for mye og klipp til på stedet. Prøv å få ting opp fra bordet: Stativer/ rammer er en god ide. Sett opp bordet og gå rundt det, se det fra kjøpers side. Se på bordet fra flere vinkler, gå forbi og snu deg rundt. Ser du tingene dine? Ha et par rotekurver med litt billige varer i, folk elsker å gjøre et godt kjøp! Jeg har en trillekoffert, typ størrelse som går på fly, der har jeg nesten alle tingene klart, og pakker resten nedi kvelden før. Trillekoffert er gull, særlig hvis du må gå litt, da er esker plundrete. Pengeskrin med nok vekslepenger (sjekk hva dine vanligste priser er, har du mye til 150 kr, ta med 50-lapper!).
Supre tips!!! :D Takk takk!
På messa: Ikke stå og heng over folk som ser på ting. Jeg blir så nervøs om jeg stopper opp ved en bod og eieren følger meg med blikket hele tiden. Jeg ville aldri funnet på å stjele noe, men føler meg overvåket og går fort videre. Mye mer behagelig med selgere som pysler med håndarbeid og småprater litt.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.