Blir vel i bunn og grunn en privatsak. Du kan jo bare sette organisasjonsnummeret ditt lenger opp, Lise, så er det lettere å se at du driver næring.
Blir vel i bunn og grunn en privatsak. Du kan jo bare sette organisasjonsnummeret ditt lenger opp, Lise, så er det lettere å se at du driver næring.
Innlegget er slettet etter ønske fra bruker.
Jeg er enig med Lise her. Og jeg vil nok fremover være mer konsekvent på å handle hos de som prøver å drive bedrift, enn de som selger svart til halve prisen (selvfølgelig hvis det er like produkter vi snakker om)
Det er ikke nødvendigvis slik at de som ikke driver bedrift selger svart...Tror nok de fleste fører det på selvangivelsen, noe som skal gjøres...
Ellers så handler jeg ikke hos "proffe" eller "amatører". jeg handler hos den butikken som virker som om den selger kvalitetsprodukter til en pris jeg faktisk har råd til å betale...
Det er feil å si at de selger svart. Det er fullt legalt å drive hobby og selge til en viss grad.... men overskuddet skal på selvangivelsen. De må vippe 50 000 før de er momspliktige og må registere.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.