Er det vanlig her på Epla å returnere til kjøperen for mye innbetalt porto? Da tenker jeg på beløp over 10 kr.
Er det vanlig her på Epla å returnere til kjøperen for mye innbetalt porto? Da tenker jeg på beløp over 10 kr.
Jeg pleier å gjøre det om det er mer enn ca ti kroner. Veldig enkelt å gjøre på Paypal.
Vintageklær kan jo veie så forskjellig, og noen postansatte er nøye på 22-kronerstillegget for store pakker, mens andre ikke tar det med. Om det er for lite innbetalt porto, derimot, dekker jeg det selv.
Jeg synes det er en selvfølge. Tar jeg for mye porto refunderer jeg resten til kunden.
Det er ikke noe problem for meg i og med at jeg bare selger smykker, men jeg synes det er rett og rimelig å refundere hvis det blir mye igjen på portoen.
Jeg handler en del på Etsy, og der er den uskrevne regelen at alt over 1 dollar i forskjell refunderes. 10 kr virker som en grei regel her, hvor vi har "norske" priser i utgangspunktet.
Takk for svar! Jeg syns også det er helt rimelig med en slik refusjon. Samtidig er det nyttig å ha felles "uskrevne regler" her inne.
Av å til blir det for mye porto og av å til for lite...Oftest det siste ;) Jeg refunderer ikke, men det hører til sjeldenheten at det blitt for mye for å si det sånn =)
Om det er vanlig å refundere alt over 10 kr, må jeg revurdere det ;
Takk for fora;) Satt akkurat og lurte på det samme da jeg hadde en kunde som kjøpte flere smykker. Jeg har satt 10,- per ekstra vare da det stort sett er en til to produkter som blir kjøpt samtidig. Men når det nå ble flere ble frakten alt for høy. Så takk for tips ;) jeg har nå vært inne på PayPal og sendt en refusjon, så enkelt. Godt det er noen her inne som er flinke til å sette seg inn i slike situasjoner. Da jeg selv er ganske "grønn" viste ikke hva PayPal var før jeg begynte her.
jeg refunderer ikke. Det beløpet jeg krever for frakt dekker mye mer enn bare porto. Det skal dekke både porto, konvolutter og andre pakkematerialer + den tiden jeg bruker på alt som er relatert til å sende pakken. Jeg er ikke enig i at det er en uskrven regel på etsy å refundere frakt. Tvert imot kan du finne mange, lange diskusjoner i forumet der, om denne problemstillingen, og der vil en se at det er like vanlig å regne mange forskjellige ting inn i fraktbeløpet (som beskrevet innledningsvis)
Jeg blir veldig glad når jeg får igjen porto av andre, så derfor gjør jeg det selv:) Jeg tar noen ganger litt for mye, "for sikkerthets" skyld og heller refunderer resten tilbake til kunden. Men noen ganger har jeg bomma totalt og må betale nesten 50kr ekstra for å sende en pakke. Det er kjipt. Men slike ting får jeg bare ta på meg selv...
Jeg har sett at det virker som noen her "spekulerer" i å tjene mer på frakt. Billig vare, dyr frakt. og jeg ser at varen er "lett" så den kan ikke koste mye å sende. Så det er vel litt varierende om folk refunderer eller ikke. Men har fått inntrykk av at de fleste gjør det. Gjordet det ikke selv i begynnelsen, bla a pga det Marie sier. Men fant snart ut at det var mye mer hyggelig og kunne betale de 10-20 kr tilbake til kunden :)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.