Vi skal ikke skrive om konkurrerende nettsteder her, men Epla.se kommer antakelig ikke under den kategorien? :-)
Jeg har lyst å åpne en egen Mirjam H-butikk på svenske-Epla. Er det noen av dere som har erfaring med salg til Sverige? Jeg tenker mest på moms og skatt, men andre erfaringer mottas også med stor takk.
Jeg har fått med meg at det ikke finnes noen nedre grense for momsplikt ved import til Sverige (siden Norge er utenfor EU, er det moms på absolutt alt), men leste et sted at svenske tollmyndigheter slipper gjennom alle pakker med verdi under 400 SEK. Aner noen om det stemmer?
Og - dette er vel ikke så sannsynlig - men er det noen av dere som er/har vært registrert som utenlandsk foretak med moms-/skatteplikt i Sverige? Jeg lurer på om det kan være en god ide, siden jeg bor 10 min unna grensen og kan sende derfra når jeg er over for å handle uansett. Det blir mye enklere for evt kunder også, siden det da er meg som fikser alle avgifter. Men kan man være sikker på at kundene slipper unna moms med verdier under 400 kr, da er det vel faktisk mye enklere for meg å bare sende fra Norge... :-)