Jeg tror ikke det er vanlig å legge ut varer før de er ferdig,om dette ikke står i beskrivelsen av varen. Selv gjør jeg som deg og har varene klare for sending ,før de blir lagt ut i butikkene mine.
Jeg tror ikke det er vanlig å legge ut varer før de er ferdig,om dette ikke står i beskrivelsen av varen. Selv gjør jeg som deg og har varene klare for sending ,før de blir lagt ut i butikkene mine.
Jeg har kun lagt ut ting som er ferdig laget, men det står i teksten på noen armbånd at de kan kortes ned ved behov. Og da vil jeg jo bruke bittelitt tid på en eventuell tilpasning. Ellers har jeg lagt ut noen "custom orders" og da må jeg jo lage produktet etter bestilling. Men selv da har jeg ting klart på 1-2 dager med mindre det er noe spesielt som må bestilles, el. Så ja, det virket litt rart må jeg si....
Sjekket bestillingen min nå, og ser at det ikke står noe om at varen ikke er ferdiglaget. Men det står beskrevet hva den er sydd av da det er redesign. Vil ikke gå i detalj, da jeg ikke er ute etter å henge ut noen her. Synes bare det er litt merkelig..
Og det er fremdeles meg, bare logget inn fra min andre butikkprofil;)
Kristin, ifølge Eplas retningslinjer er det ikke akseptabelt at produktet du kjøpte ikke er ferdiglaget.
I Eplas FAQ står det: 'De produkter du legger ut for salg på Epla skal kunne kjøpes umiddelbart, med mindre det er bestillingsvare som må lages etter kundens ønsker'.
Så hva gjør jeg nå?
Vil jo gjerne ha nøkkelpungen jeg bestilte..
Jeg har også to butikker her inne, en med smykker og en med "papirting" 4you. Alle smykkene er ferdiglaget og sendes så fort betaling er registrert enten via paypal eller privar oppgjør.
Når det gjelder papirting er det meste bestillingsvare, og da sender jeg flere mail til kunden som holdes oppdatert om prosessen hvis det tar mer enn 3 dager.
Dersom produkter må lages først, altså de har bare lagt ut en modell, bør det også stå tydelig spesifisert hvor lang tid butikken vil bruke på å lage det.
Får du ikke noen respons kan du sende en mail til siw@epla.no for hjelp.
Ok. Tusen takk for responsen!
Er som sagt ikke ute etter noen vendetta, men ville bare høre hva som er vanlig praksis for andre epla-selgere før jeg handler mer. Har som regel vært veldig fornøyd for å si det sånn.
Det er ille å tenke på at kunder blir skremt bort fra epla-butikkene på grunn dårlig opplevelse av enkelte. Men for alt jeg vet har det skjedd noe som jeg ikke vet om, så jeg får vente og se.
Kristin.
Jeg strikker jo så har en del produkter i butikken som ikke er ferdige, men da står det under produktinfo at det lages på bestilling ut i fra kjøpers ønske om farge, størresle osv.
Jeg oppdaterer også undervegs med bilder på mail osv for at kunden skal bli fornøyd å få vite hvor lang tid det tar. Om det ikke står noe om at varen lages på bestilling eller noe annet i butikken om at det tar lang tid før det sendes så regner i vert fall jeg med at varen sendes i løpet av 1-2 dager. Jeg kjøpte selv noe for flere dager siden der jeg ikke har fått noe respons fra selger. betalte med paypal også. De andre gangene jeg har kjøpt ting på Epla så har jeg fått mail nesten med en gang eller dagen etter far selger å har vert veldig fornøyd :)
Jeg ville ikke kommet på å legge ut for salg et uferdig produkt, med mindre det var en bestillingsvare. Da kan det jo ikke være AKKURAT det produktet som er avbildet...? Bare et liknende?
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.