hvorfor blir bildet mitt beskåret i toppen og jeg får ikke til å endre det i min butikk info
kan noen hjelpe meg Ingunn_wh@hotmail.com
hvorfor blir bildet mitt beskåret i toppen og jeg får ikke til å endre det i min butikk info
kan noen hjelpe meg Ingunn_wh@hotmail.com
Bildene som vises på "hovedsidene", sammen med alle andre sine produkter blir beskåret. Men når man er inne på selve produktet vises hele bildet... Eller er ikke det problemet?
Om du laster opp bilder du selv har beskåret er det av og til et litt merkelig utsnitt som vises... Jeg har ikke funnet noen annen lösning enn å ta bilder som ikke trenger beskjäring.
Jeg beskjærer alle mine bilder. Da får jeg ingen overraskelser når bildene legges inn. Men beskjær bildet i en kvadratisk form - ellers kan kanskje resultatet bli litt merkelig som Kristin skriver =)
Eller er det headeren/toppbildet som er problemet Ingunn?
Jeg syns også at den automatiske beskjæringen ikke passer helt. Kjedelig når detaljer i kanten forsvinner. Det er ganske tidkrevende å beskjære alle bilden selv i forkant... Sukk
De fleste av mine bilder er høye, så jeg legger inn hvit kant på begge sider for å få bildet firkantet - da vises de riktig
hvordan legger du inn hvit kant Sukkerdryss??
Jeg legger til hvit kant i Photoshop. Dette gjøres ved å øke størrelsen på bildet: image > canvas size Så velger jeg samme bredde som høyde. Dersom bildet da er høyt blir det hvit kant (dvs hvit kant dersom bakgrunnsfargen er satt som hvit).
Jeg pleier å lage bildene i størrelsen 450x450px
Er fryktelig dårlig til å forklare, men jeg håper dette ble litt forståelig?
jeg er skikkelig grønn på Photoshop, men skal prøve meg frem - mulig jeg får besøk av en som kan i dag også!!! Tusen takk for hjelpen!!!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.