Jeg skulle gjerne sett en samlet oversikt over mest solgte produkter totalt og i hver kategori. Det hadde gitt en fin pekepinn på hva som selger bra
Jeg skulle gjerne sett en samlet oversikt over mest solgte produkter totalt og i hver kategori. Det hadde gitt en fin pekepinn på hva som selger bra
Hvis jeg ikke har regnet helt feil kan jeg anslå at nesten 1% av salgene på epla er mine kartonglommebøker, hihi ;-) Hurra for gjenbruk!
Epla skulle hatt en link: "sist solgte produkter" hvor selgerne kan følge med. Det ville gitt de en pekepinn på hva markedet vil ha, ved å se hvilke varer det går mye av. Men problemet med en slik link vil dessverre garantert øke problematikken med den omfattende kopieringen som skjer på Epla. Det er vel derfor bedre å lage en tråd som dette og spør selgerne selv hvilken type varer som selger mest. I mitt tilfelle har jeg solgt mest øredobber og smykker.
Enig med Ingrid: Hurra for gjenbruk! ♥ Tenk og lev grønt og skjønt ;-)
Det kan jo også hende at det vil føre til at flere lager de samme tingene og at vi får litt kjedefølelse hvor det er langt mellom overraskelsene. Dessuten - i allefall for mitt vedkommende - skal det jo være gøy å lage f.eks. smykker som jeg gjør. Jeg må si at jeg koser meg mest (og er mest fornøyd med resultatet) når jeg ikke tenker salg.Det er selvfølgelig topp å selge - men jeg vil ikke styres av hva andre selger mest av.
Det er jeg enig i kim. Jeg lager ting fordi det er gøy, ikke for å selge, at jeg får et salg er gøy, men jeg har et forhold til produktet mitt hehe :P
Jeg syns allikvel det hadde vært fint med en slik siste 100 produkter som er solgt, egentlig mest for nyskjerrighet, men også som pekepinn. Jeg har ikke tenkt over det med kopiering, det er jo et minus isåfall.
Hadde vært interessant å se hva som er i vinden, ja....
Jeg har også tenkt på det, men i forhold til vintageklær vet jeg ikke egentlig om det gir noen god pekepinn på hva som kan selges, for om èn person har kjøpt en oransje- og lillastripete bukse, betyr jo ikke det noe annet enn at èn person likte den buksa. Det sier jo ikke noe om markedet for slike bukser med det er mettet eller ikke.
Dersom de siste 100 salgene var synlig for alle, og 50 av disse skulle vise seg å være vintage klær (oransje- og lillastripete bukser eller ikke)ville det gitt en temmelig solid pekepinn på hva som er "i vinden" på Epla for tiden, og jeg tror nok det er det som er hovedsaken med ønsket om synlige siste solgte. Er det sminkepunger i retrostil eller selbuvotter med hodeskaller som selger mest? Eller er det siklesmekker og hjemmelagde gratulasjonskort sammen med såper og kremer? Slik informasjon kunne være både verdifull og underholdende for mange av oss :o)
En fordel med en slik oversikt er at man fort kan finne fine, populære butikker.
En ulempe er at kanskje flere kaster seg på å lage ting de egentlig ikke driver med fra før, bare fordi det selger.
Utvilsomt en bra reklameplass for dem som har salg, vil nok føre til mersalg!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.