Jeg har fått tak i noen klær som er fra 20-30-tallet og lurer på hvor jeg bør legge de ut for salg. De er såpass spesielle og gamle at jeg vurderer å legge de ut under "Samler" i stedet for "Mote". Hva synes dere som er på forumet?
Jeg har fått tak i noen klær som er fra 20-30-tallet og lurer på hvor jeg bør legge de ut for salg. De er såpass spesielle og gamle at jeg vurderer å legge de ut under "Samler" i stedet for "Mote". Hva synes dere som er på forumet?
Åh,så spennende :)! Klær som er laget før 1920 blir regnet som antikviteter,det som er yngre er vintage.Men hadde nok selv listet klærne under samler om de var veldig spesielle og i forholdsvis god stand.Begge avdelinger er like rett,så du kan velge det du foretrekker mest.
Har ingen formening om hvor du skal legge de men gleder meg til å se dem.
Nå plaggene er antikke som jeg mener dine er så tror jeg at jeg ville ha lagt dem under samler. Det er fordi jeg synes at på mote har det blitt så mye "nye" plagg mm. Kanskje de som titter innom samler vet å sette pris på dem og betale det de er verdt.
Spennende :) Er klærne brukbare, eller er de til "pynt" og samling? For min del ville det avgjort hvilken avdeling. Si ifra når du har lagt dem ut! vil se hva det er for noe :)
Nå har jeg funnet ut mer om klærne. De ble pakket ned og sendt til England i 1941, så da er alt definitivt eldre enn det. Så vidt jeg kan se er alt brukbart, men det er noe slitasje. Dette er helt spesielle klær som har tilhørt en rik familie. Det er silke, broderier og perler og alt er skreddersydd.Først skal jeg prøve noe av det selv og se om jeg kan bruke det:) Jeg tror jeg skal legge ut klærne under samler, men jeg er usikker på om Epla i det hele tatt er rett sted å selge dette. Forslag?
Vær forsiktig med å vaske dem, i hvert fall. I tilfelle du trenger tips til å rengjøre noe: http://www.vintagevixen.com/articlesCare/washOrNot.asp
Du kan jo legge det ut og se om det er noe marked for det? Utenlandske sider er jo og en mulighet, men portoen kan jo bli avskrekkende dyr fra Norge. Samlermesser? Du kan jo også kontakte museer (Folkemuseet eller Maihaugen) og høre om de er interessert (hvis det er klær som har vært brukt i Norge?).
Plagg som er i dårligere stand kan fremdeles være interessant for syglade som vil bruke dem som mønster (og syglade er det jo mange av her på Epla).
Da er det første plagget lagt ut. Hyggelig med tilbakemeldinger om bilder, pris osv
Den så veldig fin ut :) Men det er nok ikke noe plagg man kan gå med i dag, så samler er nok riktig kategori :)
Tror ikke det er noe galt i prisen. Ikke noe jeg kommer til å kjøpe selv, men... Det er jo et speseilt plagg, og hvis du kommer over riktig person som finner nostalig og samleverdi på dette.
Ikke helt min stil, men sikkert gøy for samlere. Har du kamera med zoomfunksjon, for å få vist blondene tydeligere (noen av bildene er litt uklare)? Hvis noen skal investere i et samlerobjekt, vil de sikkert få sett detaljene. Brukte klær fra før deodorantalderen har som regel merker etter svette under armene - er det ikke det på denne kjolen? Om du vet mer om kjolens historie, kan du gjerne fortelle om det i teksten - interessant både for kjøpere og oss andre.
Og jeg har fått bort 30 år gamle kaffeflekker, men om flekkene er 80 år gamle og silken likeså, ville jeg vært veldig forsiktig med både Vanishsprayen, vann og renseri.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.