Jeg selger vintageklær her på Epla og har konstant litt dårlig samvittighet fordi butikken min har så stor overvekt av små og medium klær. Er dere mange vintageelskere i store størrelser der ute? Hva synes dere om utvalget? Noe dere savner?
Jeg selger vintageklær her på Epla og har konstant litt dårlig samvittighet fordi butikken min har så stor overvekt av små og medium klær. Er dere mange vintageelskere i store størrelser der ute? Hva synes dere om utvalget? Noe dere savner?
well well, damer var tynnere før i tida, så det er ikke så lett for oss som er Large å finne noe passende alltid. Det er mange kjoler i litt mer "husmor"-stil som passer da, hehe!
lol @ Ingrids kommentar :)
De fleste norske jinter er spredt over et godt spekter av størrelser, men vi som er M/L kunne også tenke oss noe av det flotte som finnes av vintageklær! ;)
Er det ikke in å være husmor for tiden, da? ;-)
Ok, jeg skal fortsette min leting. Vurderer av og til å legge ut kjoler bare fordi de er i L/XL - men forkaster det om de er for "kjerring". Kanskje det er tilfeldig, men mye av det jeg har funnet i store størrelser er hjemmesydd - tror ikke det var så lett å finne passende klær i L/XL for noen tiår siden (eventuelt brukte de store damene sine klærne helt til de var utslitt - eller de tviholder på dem fremdeles).
Marylin Monroe var visstnok en 40/42.. Den tviholder jeg på! ;) Hehe.
Marilyn Monroe hadde visstnok målene 90-60-90... 60! Jeg er en small-medium, men er ikke i nærheten av 60 (men veldig mange 50-talls finkjoler har så små midjer - legger folk på seg annerledes i dag eller pustet de mindre før?). Men man kan jo ikke finne penere utseendeforbilder enn Marilyn, så tvihold i vei, du, Anne Sofie.!
Har også hørt at Marilyn var str 42, men husk at en str 42 på den tiden nok er nærmere str 38/40 idag? 60 i midje er kanskje etter bruk av korsett?
Jeg husker min tid som 90-70-90, men det var på ungdomsskolen, haha :-D Idag har jeg fortsatt en slags timeglassfigur, så mange store størrelser er for vide i midjen.
Jeg kjøper gjerne "kjerringklær" med kule print/mønster og fint snitt så lenge de er billige, for de må som oftes syes inn og tilpasses, og det er greit med billige klær. Så har dere vintage til under hundrelappen slår jeg gjerne til og bruker en times tid på arbeidet!
Hehe, de såkalte "kjærring"klærne, selv om jeg liker husmorkjoleordet bedre ;) Uansett, jeg synes de kan bli veldig fine med bare et belte i livet. De er jo i seg selv litt formløse, men et belte og kanskje sy opp lengenden litt. Det gjør så mye.
Ellers ser jeg jo at mange av klærne som selges er small. Prøver å variere litt i butikken min.
Jeg er veldig glad når jeg kan legge ut L/XL-klær, men det finnes rett og slett bare mere vintageklær i små størrelser. Men husmor/kjerringkjoler kan vi nok ordne. Jeg syns en del har fine mønstre, mens andre minner meg veldig om bestemors venninner. Si ifra om du er klar for nytt butikkonsept, Ingrid - så kan vi forsyne deg med kjerringkjoler som du forvandler til trendplagg?
Hehe, jo takk for tilbudet, men akkurat nå er det litt travelt med andre ting.
Belte funker best på dem med mindre pupper syns jeg, ellers blir det hele litt formløst, så søm fungerer mye bedre hos meg iallefall :-)
Tips til dere med klær er å legge ut størrelsen i tittelen, ellers orker jeg nesten ikke å klikke meg inn :-)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.