Jeg har blogspot, og har fått god hjelp av dere tidligere. Nå trenger jeg hjelp igjen.
Når noen har ute en giwe-away ser jeg mange legger ut ett bilde med f.eks kun overskriften Giwe-away sånn på siden, ikke under innlegg.
Hvordan gjør jeg det?
Jeg har blogspot, og har fått god hjelp av dere tidligere. Nå trenger jeg hjelp igjen.
Når noen har ute en giwe-away ser jeg mange legger ut ett bilde med f.eks kun overskriften Giwe-away sånn på siden, ikke under innlegg.
Hvordan gjør jeg det?
Under "utformin" - der ser du hvordan bloggen din skal se ut med alt mulig dilldall i sidebaren (går ut i fra at det er det du tenker på?). Legg til gadget, der kan du velge HTML/Javascript og legge inn overskrift og eventuelt bilde med link.....
...eh..."utforming" skulle det selvsagt stå....
Kan jeg bare legge inn nettadressen da, eller hva legger jeg inn i HTLM/Java? Jeg prøvde, men fikk det ikke til. Det finnes ikke noe der inne som heter "legg til bilder" eller link...
Når jeg la inn ny gadget med nettadressen kom kun nettadressen opp under tittelen.
Men du kan lage gadget som heter "bilde", også laste opp bilde og linke videre til giveaway..? Hvis det er det du mener :)
Jeg vet ikke hva jeg mener, hehe... Det er det jeg prøver å få hjelp til.
Jeg kan prøve å forklare: Når jeg er inne på andres blogger har de ett bilde av f.eks en premie, så har de overskriften Giwe-away eller candy eller noe lignende.
Hvordan får jeg til det?
Når jeg klikker på gadget får jeg ikke opp noen mulighet til å legge inn link eller bilde på den HTML greia. Når jeg har lagt ut mine butikker fra epla har jeg kopiert den superlange adressen som kommer opp, men når jeg legger inn nettadressen til en som har en konkurranse kommer kun hele linken opp på bloggen min. Altså dette:
http://scrappellen.blogspot.com/2011/04/big-candy-with-lot-of-beautiful-sweet.html?showComment=1305033713573#c4806005012698428534
Alt det vises på bloggen min, men jeg vil jo ha ett bilde der, så andre bare kan klikke på den og komme rett til den aktuelle siden...
Jeg er en realt kløne når det gjelder sånne ting, så en skikkelig step by step forklaring på hvordan jeg får det til settes stor pris på :o)
Wenche: Du har flere av dem på din side, blant annet Lissie Designs...
Jeg skal prøve å forklare...... Begynn med å lagre det bilde du vil bruke.Jeg lagre i bildemappa mi.
Lykke til! Det er denne måten jeg bruker. Da kommer det i sidebaren.
Her datt det ut noe.......ser om det kommer opp nå.
Se innlegget over.
Tusen takk, da skjønte jeg det. Nå ligger bildet på utsiden hos meg, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør om dette. Jeg skal se om jeg får endret lengden på det i photoshop å se om det hjelper :o)
Sånnja, nå gikk det seg til :o) Tusen takk for hjelpen!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.