Jeg har nå prøvd flere ganger å legge inn bilde på nytt produkt, men det går ikke. Noen andre som sliter med dette ????
Jeg har nå prøvd flere ganger å legge inn bilde på nytt produkt, men det går ikke. Noen andre som sliter med dette ????
Ja! Holdt på å gi opp hele butikken. Det er noe som går uhyggelig tregt i dette systemet. Jeg må bare sette i gang innlasting av bildet og så kan jeg gjøre noe annet mens jeg venter. Strikke en sokk for eksempel :-) Det går til slutt men tar alt fra 5 til 15 min. Har klaget på det men fikk egentlig ikke hjelp. Ble antydet at bare jeg hadde dette problemet. Hmm... Må legge til at det går helt greit for meg å legge ut bilder på alle andre sider.
Ikke legg inn svære filer direkte fra kamera - deet er ikke Eplasystemet.. det er hele bredbåndet som tar tid å laste svære filer over. Noen tar bilder på 10 mb og legger inn... .. ta dem ned i størelse før du laster, da er de under 100k. Jeg gjør dem ferdig til 574 punkt bredde og de spretter over på et partre sekunder.
Omtrent alle bildeprogram som ligger med kamera og gratisprogrammer kan gjøre det.
(Og skjær gjerne bildene firkanta også, det er utrolig mange som ikke beskjærer sparkebukser, glass og smykker - og så mister de tupp og bunn og seder på de firkanta forsidebildene i butikken) Ligger massevis av læring om det på nett.
Tenkte også på om det ville hjelpe å redusere størrelsen på filen :-) Jeg pleier å gjøre det, og har egentlig aldri hatt spesielt store problemer med at det tar tid å legge inn.
Kanskje verdt et forsøk, hvis dere ikke allerede har prøvd :-)
Joda, vi har prøvd - noen av oss har vært på Epla siden det starta - og på begynnelsen var det utrolig mange som ikke kunne ta ned bilder og ikke forstod forskjell på bruk av egen båndbredde og Epla. Epla er et av de få stedene som godtar at man laster opp de svære filene, og så skalerer dem for folk. Men det tar tid.
De de bygget om Epla for en tid tilbake måtte de flytte alle de svære filene folk hadde lagt ut, og det tok dagesvis...
Så det er utrolig kjekt for både kunder, brukere og hele Epla om alle lærer å ta ned bilder før de legges ut. Det gjør hele nettet smidigere og kjappere for både kunder og brukere og sparer serverne for masse lagringsplass og leiting.
(Egentlig burde Epla selv laget litt informasjon om det - og sette en maks opplastingsstørelse, fordi de likevel ikke lar folk klikke opp til å se store bilder, bare 574punkt.)
Vet at du har vært her lenge Lise, det har jeg også, men var ute et par år ;-) Svaret mitt var nok mest ment til Lykkeland og Eli, men kanskje dere også har vært her ei stund, uten at jeg har registrert det, og kjenner til denne utfordringa med filstørrelser..
Håper det løser seg, i alle fall :-)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.