Spørsmål: Jeg har fått forespørsel om en STOR bestilling, dvs. rundt 100 stk. håndlagde smykker.. Vil selvsagt gi en type "kvantumsrabatt", men hvor mye burde jeg gi? Noen forslag?? På forhånd takk :)
Spørsmål: Jeg har fått forespørsel om en STOR bestilling, dvs. rundt 100 stk. håndlagde smykker.. Vil selvsagt gi en type "kvantumsrabatt", men hvor mye burde jeg gi? Noen forslag?? På forhånd takk :)
Hvorfor bestiller man så mange smykker egentlig? Er det for videresalg? I så fall ville jeg ikke gitt noe rabatt og passet på å få en skikkelig avtale om hva de kan kreve i pris. Om det var noen som tenker å gi hele den kvinnelige slekta og alle kvinnelige bekjente et smykke hver så ville jeg nok tenkt på å gi rabatt alt etter hvor mye jeg selv tjente på det aktuelle produktet... kanskje 5-10 % evt mer om man har store fortjenester på produktet?
Ah, så akkurat at du hadde noe for menn også, da ser jeg med en gang en til kjøper for meg :)
Det er vanlig blant Etsy-selgere å gi 50% ved store bestillinger. Men noen gir også 20-40%. Men uansett hva du velger, skal du jo ha en fortjeneste av salget.
20 % :)
Det er for videresalg... Lurt å kreve forhåndsbetaling og da, iallfall 50%? Iom. jeg må bestille materialer...
Jeg har levert til flere butikker for videresalg. Butikkene ganger da opp varen 2,5 til 3 ganger. Altså dersom jeg selger et smykke til de for kr.100 så tar de ca 250 - 300 for varen når de selger den i butikken sin. Med en så stor bestilling hadde jeg krevd minst 50% i forhåndsbetaling.
Jeg har gitt rabatt ved store bestillinger for videresalg, ca 30%. Jeg har også tatt 100% forhåndsbetalt uten protest fra kjøper=)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.