Irene - er vel ikke noen funksjon for det (enda!), heller mer at du opplyser om det i butikken, (i beskrivelsen) at ordrer under 100,- for eksempel ikke blir ekspedert.
Irene - er vel ikke noen funksjon for det (enda!), heller mer at du opplyser om det i butikken, (i beskrivelsen) at ordrer under 100,- for eksempel ikke blir ekspedert.
okey, da skal en være forsiktig med å sette inn slik minstesumtekst. Jeg kan ihvertfall ikke ha det, for jeg har Paypal som betaling, og da er jo varen betalt samtidig med bestilling.
Jeg skjønner hva dere mener om at noen varer er rett og slett for billige til at en ikke tjener noe på det. Men saken er vel det at noen ganger er ikke varene mer verdt, folk skal jo føle at de betaler rett pris og... Jeg ser at noen legger ut pakker med en lett blanding av matchende farger. Slike pakker har jeg allerede kjøpt og ble godt fornøyd. Jeg tror det er flere av selgerene undre "materiell" som med fgod fortjeneste kan lage slike pakker.
gurimalla for noen priser, tror folk blir revet med og vil drive butikk og få inn noen salg. Men greia er at det ødelegger for andre, og når du selger en vare som har kostet noe i innkjøp til under 35 kroner da går du jo i null eller i minus, som er gjentatt tusen ganger her på forumet. Er spent på å se utviklingen på materiellavdelingen!
Men tar ikke epla 5kr + 5% av hvert PRODUKT du selger? Ikke 5 kr pr ordre. Så da er det jo ikke noe poeng i den minstekjøprsgrensa deres heller. Annet enn å samle opp gi-bort-salgene i én og samme tur til postkontoret da! :-/
Jepp, per produkt. Jeg hadde likt en pris for å publisere en vare i forkant, tror det kunne ryddet opp i mye av det ...kremt rareste som finnes på epla. Og særlig i forhold til materiell burde det vært en annen måte, for materialer er jo ofte småting, og med 5 kroner + 5% kan jeg ikke skjønne hvordan man skal klare å tjene penger.
Slik har jeg og forstått det Ingrid. At når jeg tar 40,- for et kort, så går det 7,- til epla. Det er igrunnen et enkelt regnestykke. I tillegg må kunden betale frakten som jeg har satt på 19,- slik at jeg kan ta meg råd til skikkelige konvolutter og det der igjen vil lønne seg for kunden å kjøpe flere kort. For kunden blir prisen for et enkelt kort, med frakt kr 59,-, mens jeg sitter igjen med kun 33,-. Priser jeg kortene opp blir de i mine øyne usalgbare, eller kanskje skal revurdere det der etterhvert... :D
Uansett. Når du selger materiale i form av at du vil kvitte deg med overskuddslagheret ditt eller de dritfine perlene du kjøpte inn da du var i Kina, så er det jo ikke alltid så mye arbeid du må legge på i prisen. Da skjønner jeg at prisene kan bli til nærmest under innkjøpspris.
Og for de av dere som lager håndlagde knapper, perler, hekleblomster m.m. som selges som materiale, dere må virkelig prise opp varene deres! Et lite tips føler jeg dog er å skrive noen stikkord i produktbeskrivelsene av hvordan varen lages. Jeg mener "Flotte håndlagde lampworkperler fra NN. Lampworkperler lages ve at..... " høres så mye bedre og dyrere ut enn "Tsjekkiske lampworkperler, håndlagde" (Håndlaghde av hvem, jeg vil vite!)
Kikket kjapt inne på materiell-siden og selv om mye er relativt lavt priset, så ser jeg jo ting som jeg selv har nylig kjøpt på ebay som her selges til 11,5 ganger prisen. Tar man bort kronene og prosentene som går til epla, så er fortjenesten allikevel på 8,75 ganger prisen betalt på ebay (inkl. frakt). Så, at slike typiske ebay-ting selges rimelig her, så vær klar over at selger allikevel tjener relativt bra på handelen.
Og det blir derfor ekstra urettferdig dersom håndlagede ting skal prismessig sammenliknes med disse varene.
Det er MER enn Epla og paypal som koster penger. Jeg har alltid lurt på hvorfor folk som ikke driver butikk ikke skjønner det???
Uten datamaskin, kamera og internettforbindelse hadde man ikke fått lagt ut. Husleie og strøm koster. Det koster med bensin, og lagerhold, og porto for varene INN til heimen...eller kjøring til Panduro... Og svinn, samt det som blir kasta.. og lager av råvarer koster...
(Jada H-Marcuss.. jeg har lagt ut HVEM som lager dem, men det står ikke på alle, (vi lager begge perler etc ) og det er linket til hvordan, og i butikkebeskrivelsen står det meste.
Vi har også vært tre turer i Tsjekkia og dratt noen hundre kilo perler hjem til Norge. Vi har vært på fabrikkene, og sett de serieproduserte blitt polert i betongtromler.. og vært på KURS i perlelaging (lampwork) der nede.... Spesielt interesserte kan sjekke bloggen min elelr søke på nett etter "tur til perlehimmelen" Det er 5 innlegg + masse telleryddesamlebilder...
Det er så sprøtt å sitte å diskutere disse kronene hit og dit. Viser liksom hvilket kronenivå vi dealer på her, hehe. Nei, få opp noen ordentlige produkter. Selv har jeg vel kun én ting under hundrelappen, syns ikke det er verdt bryet med hele handelen om jeg kun skal tjene 20 kr og bruke masse tid. Uansett om jeg hadde hatt NULL i utgifter og eplagebyrer og hele pakka, så forsvinner faktisk 50% til Staten. FEMTI.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.