Bare lurer på om det er mange Eplaselgere fra Bergen her? :)
Bare lurer på om det er mange Eplaselgere fra Bergen her? :)
Jeg lurte på det og! Jeg bor i Bergen og lurer også på om det fins noen markeder som vi kan selge i? Det følger at de som bor i Oslo får alt : P
Det finnes markeder, men man må søke spesielt (som en slags opptaksprøve) og arrangøren velger hvem som får bli med. De som får plass er ofte etablerte designere. For andre som selger brukskunst er det bare Skostredet hvor alle kan stille seg opp i helgene og selge. Men det er utendørs og man må ta med bord selv. Ikke så greit for de som bor et stykke unna og ikke har bil..
Vi skulle absolutt hatt noe lignende som PRYD her i Bergen også, men kvadratmeterprisen for å leie et lokale i Bergen er til å besvime av.
Savner kontakt med andre amatør-brukskunst-håndtverkere i Bergen. Jeg hadde atelier på kulturhuset før, men opplevde de andre kunstnerne som ganske vanskelige å komme innpå. De hadde sin egen lille klikk og følte de så litt ned på meg...
Oslo har BLÅ, dét hadde vert et konsept som hadde slått an i Bergen. Det hadde vert fantastisk å fått "Skostredet under tak".
Innlegget er slettet etter ønske fra bruker.
Eg bur også i Bergen! Har aldri hatt anledning til å ta turen til Skostredet, men eg har tenkt på det nokre gonger. Noko slikt som søndagsmarkedet på Blå hadde vore kjempeflott.
Jeg er også i bergen:) Det eneste åpne markedet jeg vet om er som nevt skostredet. Helt ok på en fin dag, men det hadde absolutt vært fint med tak over hodet ja. Men skostredet kan jo være en bra sted for å få kontakt med andre og kanskje jobbe videre med saken?
Om sommeren har de også Kreativt marked på bryggen, men her må man melde seg på. Ellers vet jeg bare om diverse julemesser...
Pryd er resultatet av tre stk som møttes på marked og ble enige om å satse på butikk. Vi fylte akkurat 5 år, så det går an bare man jobber litt :-)
Ingrid: det står verkeleg respekt av det de har fått til, gratulerer med fem år! Eg kjenner at det rykker litt i etableringsmuskelen men eg har vel kanskje nok med dei to butikkane eg har i tillegg til jobb og familie ;-)
Skjønn forening: eg har prøvd å google kreativt marked på Bryggen men finn ingenting etter 2009. Veit du kven som arrangerar?
Elisa: Tror det er Schøtstuene som arrangerer på Bryggen. Prøv å søk på det. Schøtstuene + marked. Jeg har også en side på facebook som heter julemarkeder i Bergen. Var mye brukt i førjulstiden både for å finne markeder å delta på og for å besøke.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.