Jeg har skrevet noen ganger at de som tror de er allergiske mot sølv, reagerer på KOBBER i sølv. Kobber er ikke et allergifremkallende stoff, men det er svakt giftig. Men ikke mer giftig enn at kroppen vår trenger det og inneholder en del. Det gir en slags betennelsesreaksjon, ikke allergireaksjon.
Det Lene sier er viktig - fordi man skal holde seg UNNA de stoffene man er allergisk mot for å slippe ytterligere allergier. Derfor burde Eplaselgerne være sitt ansvar bevisst og ikke plage kundene sine med fine ord og uvitenhet... bare blåse i hva det er i det og la vær å teste fordi grossisten sa NEI, ingen nikkel. Jeg er egentlig litt lei av å gnåle om det, det burde være noe alle vet etterhvert.
JEG ANBEFALER ALLE SOM HAR KJØPT SMYKKER ELLER SMYKKER MED NIKKELMYNTER, NIKKEL I KONTAKT MED HUD PÅ KNAPPER, SOM HAR GITT NIKKELREAKSJON, OM Å MELDE SELGEREN TIL NÆRINGSMIDDELKONTROLLEN, SIDEN SELGEREN ER SISTELEDD, OG ANSVARLIG, IKKE GROSSISTEN.
Jeg bruker stort sett 0,8 i ørene, men også 1 mm, men derfra er de på grunn av formen hamret, slipt og polert et stykke nedover....