Hei alle,jeg lurer på en ting.Kan en kunde kreve retur på en heklet vare etter 2-3 måneder og kreve en ny?Kunden har vasket produktet og det ble farget av.Jeg sendte med vaskeanvisning og dette ble tydeligvis ikke brukt.Mvh Astrid.
Hei alle,jeg lurer på en ting.Kan en kunde kreve retur på en heklet vare etter 2-3 måneder og kreve en ny?Kunden har vasket produktet og det ble farget av.Jeg sendte med vaskeanvisning og dette ble tydeligvis ikke brukt.Mvh Astrid.
Jeg er tilhenger av å yte god service til kunden men synes nok dette er over grensen.
Hvis varen har vært vasket er det jo tydelig at den har vært brukt, og brukte varer kan man ikke forlange å få returnere synes jeg. Ok å prøve en genser man har bestillt f.eks, og så returnere hvis den ikke passer. Men dette blir litt i drøyeste laget, og jeg ville nok ikke latt denne kunden fått ny vare.
Da tror at jeg holder på mitt og ikke hekle en ny som kompensasjon.Kunden prøvde å klage på dårlig kvalitet,men det kan ikke stemme. Mandarin petit er vel den beste bomullskvaliteten jeg vet om i hvertfall.Og vaskeanvisningen de har på garnet vil jeg tro stemmer.Takk for deres synspunkter.Mvh Astrid :-)
Men kvaliteten på garnet ses med engang, så da skulle hun ha sagt fra med engang hun mottok varen hvis hun ikke mente det var bra nok. Har forøvrig både heklet og strikket av Mandarin Petit, veldig fornøyd med garnet jeg:)
Mandarin Petit er etter min erfaring et godt bomullsgarn. Jeg har aldri opplevd problemer med kvaliteten eller avfarging, men jeg følger vaskeanvisning. Kanskje du kan be kunden om å kontakte garnprodusenten? De vil med en gang se om du har fått en vare med fargefeil eller om produktet har blitt vasket/behandlet feil.
Jeg er storforbruker av mandarin petit. Har nok opplevd at fargen har blitt litt blass etter en del vask, men det må man kanskje også regne med... viktig å følge vaskeanvisningen. Hvis fargen smitta av etter første vask ville jeg kanskje henvendt meg til garnprodusenten. Det kunne jo vært en feil med nettopp det garnpartiet...
Jeg tror også jeg ville tatt kontakt med garnprodusenten, sendt dem en liten prøve, og fått deres uttalelse på om det var et vareparti med feil eller ikke. Da har du en veldig solid støtte på din side som kunden ikke kan krangle mot. Sansynligvis har hun vaslet den feil, og prøver å få deg til å lage en ny. Det hadde vært mye mer realt av henne og si som sant var, og kanskje spørre om en liten rabatt på en ny en?
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.