Hei. Oppfordrer alle å lese ny info på Eplabloggen om retningslinjer for hva man selge på epla.no. Infoen er skrevet av Ida 23. april. Ha en fin tirsdag :)
Hei. Oppfordrer alle å lese ny info på Eplabloggen om retningslinjer for hva man selge på epla.no. Infoen er skrevet av Ida 23. april. Ha en fin tirsdag :)
Helt enig dette er viktig info for alle som har Epla butikk
DETTE brevet fra Ida mÅ alle lese! Endelig fikk vi det vi har ventet på lenge! Alle pungt er viktige i Idas innlegg på Eplabloggen, men det er en jeg vil lime inn her:
Produkter som ikke er for salg?
Vi vil også minne om at alle produktoppføringer på Epla skal være lagt inn med riktig pris, riktig frakt og skal kunne kjøpes med én gang av en kunde. Det er derfor ikke lov til å legge ut produktoppføringer som kun er salgsplakter, som oppfordrer til å gi bud eller der riktig pris og fraktpris ikke er oppgitt, eller der det står at kunden må sende mail for å handle.
HER er det mange som synder! Håper at alle som føler seg truffet her går inn i butikken sin og rydder opp.
Enig med deg, Silje. En ting jeg har lagt merke til er at noen butikker har varer liggende i butikken sin som allerede er solgt. Produktene ligger der med bilde, pris og alt og det er bare å legge dem i handlekurven, men så står det altså i produktbeskrivelsen at varen er solgt. Synes det er både merkelig og misvisende.
Kjempebra og viktig informasjon i artikkelen :) Håper Eplaadm. passer på at ting havner i riktige kategorier og at det får konsekvenser for de som prøver å "lure " regelverket. Særlig HÅNDVERK trenger en stor opprydding. Og takk til de epla-selgerne som har stått ekstra på i det siste :)
Hoho, jeg synder også for jeg strikker bleiebukser f.eks på bestilling. ... men disse kan o kjøpes med en gang ..
Nå ble jeg litt usikker, betyr dette at vi ikke kan ta på oss bestillinger om kunder ønsker pesielle farger f.eks. Nå leser jeg dette veldig sort hvitt altså. "skal kunne kjøpes med én gang av en kunde" Jeg bruker jo å få mailer gjennom Epla der folk spør om jeg kan strikke div ting å det tar jo ofte litt tid før disse blir ferdige å kan legges ut som "reservert" til kunden.
Supert blogginnlegg :D
Å : *eller der det står at kunden må sende mail for å handle. * Jeg har jo også skrevet at kunder kan sende mail om de har spesielle ønsker, disse blir alle lagt ut som "reservert" til kunden på Epla å selges gjennom Epla. Er ikke dette lov eller er det å be folk kontakte de på mail i stede for å handle gjennom Epla de mener.
Jeg mener det er riktig slik du gjør det. Du har riktig pris på bestillingsvaren og porto. Skriver en kunde til deg om spesielle ønsker, da er det en bestilling fra kunden, og du legger ut varen når den er klar, etter avtale med kunden som kontaktet deg. Det jeg sikter til er alle salgsplakatene feks. bestillingsvarer som står med kroner 0, og heller ikke porto. Du har også mange av dem som selger en vare, det står "porto ikke oppgitt", men i produktbeskrivelsen står det at porto avtaler vi gjennom mail. Man har også dem som har salg i butikken, de lager en plakat og legger den ut som man gjør med varer.
Lest og forstått! jeg har begynt å gå gjennom alle min produkter ;-)
Lene: Du må gjerne legge ut bestillingsprodukter! Så lenge du skriver riktig pris og frakt, og lager produktoppføringen slik at kunden kan handle det med én gang via Epla, er dette helt i orden. Pass på å skrive i produktbeskrivelsen at produktet lages på bestilling, og skriv om dette har lenger leveringstid enn ferdige produkter. :)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.