Jeg lurte på om noen føler seg kallet til å sy et par potesokker til min kinesiske nakenhund, som er så innmari sårbent i perioder. Han rett og slett nekter å gå et eneste skritt uten noe på framlabbene!
Jeg har forsøkt mange typer og gjort mange bomkjøp, før jeg endelig fikk tak i noen som har vært helt suverene. Når jeg sier suverene, så mener jeg behagelig å ha på for hunden.
Men selvfølgelig er de nå ikke lenger i salg! Så nå lurer jeg på om en av dere sømkyndige damer kunne tenke dere å sy 2 stk. potesokker til oss. Jeg har sokkene (selv om de er hullete og ødelagte) og kan sende èn som kan brukes som mal. De er veldig enkle. Egentlig bare 2 u-formede stykker som er sydd sammen og påmontert borrelås.
I tillegg ønsker jeg - slik det er på disse omtalte sokkene - noe slags skinn eller tynt lær som fungerer som "såle-light" og gjør at det ikke går hull med èn gang.
Sømmene ønsker jeg at vender ut, så det ikke blir sømkanter som gnager. Fleece eller noe slags annet elastisk stoff, går fint.
Hadde vært kjempetakknemlig om noen kunne tenke seg å prøve :)