Synes ville vært supert å få mulighet til å skrive tilbakemelding på solgte produkter.
Det hjelper også butikken å få vite mer om kunden er fornøyd.
Ha en fin dag alle sammen! :)
Synes ville vært supert å få mulighet til å skrive tilbakemelding på solgte produkter.
Det hjelper også butikken å få vite mer om kunden er fornøyd.
Ha en fin dag alle sammen! :)
Tenker du en tilbakemelding på kjøpte produkter?
Jeg sender alltid en mail etter salget med angrerettskjema, takk for handelen, info om når den sendes, og oppfordrer kunden til å "gjerne si fra når pakken er kommet". Da svarer endel med at den har kommet frem (og ofte at de er fornøyde), og alle har mulighet til å gi tilbakemelding direkte til med som selger :o)
Tenker du kanskje mer på et feedback system à la Ebay, Etsy osv?
Det er både fordeler og ulemper ved slike tilbakemeldinger.
Det er nok av triste eksempler på Etsy hvor urimelige kunder gir selgere minus-karakter fordi pakkene tar lengre tid enn det det som er normalt. Det er så mange skrekkeksempler der selgere får en knusende tilbakemelding av kjøperen når selgeren overhodet ikke kan klandres.
Så jeg er litt usikker på om jeg ønsker det samme systemet på Epla.
Jeg er også litt usikker på om jeg ønsker dette på Epla. På Etsy har det blitt sånn at en begynner å lure hvis butikker ikke har 100 % positiv feedback, og det i seg sjøl er jo merkelig. At 100 % av kundene er 100 % positive... det er jo ikke reellt.
fortsetter å få bort spammen
Jeg gav en gang tilbakemelding på Etsy da to forskjellige veskelåser viste seg å være identiske. Fikk da mail fra selger om tilbud om å endre min negative eller nøytrale tilbakemelding pluss en gratis vare. Så hvor seriøse eller ekte er de fleste 100 % fornøyde kunder på etsy-butikker ? Min erfaring er at tilbakemelding kommer når kunden ikke er førnøyd. Har flere ganger fått mail om størrelse som ikke passer, selv om dette er oppgitt i annonsen.Og egentlig kunde som ikke har lest godt nok. Men bytter og lager selvfølgelig nytt i riktig størrelse og får fornøyd kunde :)
Etsy-selgerer strekker seg ofte langt (altfor langt) for å unngå negativ/nøytral feedback. Jeg har også fått tilsendt ting helt gratis mot å forandre den negative feedbacken til positiv. Og lot meg "lure" til det én gang, da jeg var fersk Etsy-shopper.
Mange skriver det også i infoen sin: "VENNLIGST ta kontakt før du setter negativ/nøytral feedback". Ofte på en smått truende måte. De er livredde for ikke å ha 100 % positiv feedback. Da fungerer ikke opplegget etter hensikten, og noe sånt vil i hvert fall ikke jeg ha på Epla.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.