Er det noen fordel å bruke pay pal i steden for privat oppgjør ??? Og hva koster det i tilfelle??? Hilsen Hege :O)))
Er det noen fordel å bruke pay pal i steden for privat oppgjør ??? Og hva koster det i tilfelle??? Hilsen Hege :O)))
Hei Hege! Jeg tror at paypal er så mye lettere å bruke enn privat oppgjør. Med privat oppgjør må du sende eposter frem og tilbake medd alle opplysningen, vente og sjekke bankkonto for å se om pengene har vært overført, og hvis kundene ikke betaler (som skjer gangske ofte dessverre) så må du kontakt Epla for å spørre om du kan ha gebyr for salget tilbake. Med paypal så får jeg en epost fra epla med ordrebekreftelse og innen ett minutt så får jeg en epost fra paypal som sier at de har betalt. Ingen eposter, ingen sjekking av bank, alle skjer på en gang med ingen arbeid for min del. Det koster 2% av salget tror jeg, men det er gratis å sende pengene til ditt vanlig bankkonto. Den eneste problem med å bare bruke paypal er at det er noen kunder som vil ikke ha en paypal konto selv om det er veldig lett å bruke. Jeg har fått kunder som spørre om jeg vil bruke privat oppjør istedenfor, og jeg gjør det for dem siden de er seriøse kunder. Håper det hjelper!
Hei
Pay-pal er veldig enkelt å bruke som Lisa nevner, og det koster 2,80 kr pluss 3,4% av summen. Jeg tilbyr Pay-pal og privat oppgjør og synes begge deler fungerer veldig greit. : )
Tusen hjertlig takk for hjelpen :O)))
En kjøper opplevede at det var noe feil på PayPals sider da hun skulle kjøpe et produkt av meg, men ikke når hun kjøpte fra andre. Er det noen som vet hvordan dette kan ha seg? Har aldri før solgt noe via PayPal, og har derfor ingen erfaring om det har funket for mine kunder før eller ikke. Håper noen kan hjelpe!
Som nevnt tidligere her er Paypal så enkelt. Jeg foretrekker at mine kunder bruker det, men tar også imot privat oppgjør...
Jeg opplevede også at det ikke fungerte hos meg fordi jeg hadde glemt å oppgradere paypal konoten min til....husker ikke hva det heter...sjekk på siden. Du kan hverfall ikke ha den samme som du har brukt tidligere til bare kjøp selv. Du må oppgradere slik at folk kan kjøpe av deg også. Er det premier eller buisnnes det heter tro. Gå inn og sjekk du ;)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.