Jeg savner nå et lukket forum der vi kunne utveksle informasjon for å hjelpe hverandre kjenner jeg.
Nå lager jo jeg største delen av smykkene mine for hånd selv, men jeg trenger noen smådeler for at de skal henge sammen.
O-ringer får jeg laget av en annen Epla-dame, så den er grei, låser fikser jeg også i Norge, men mitt store problem er endestykker. Det finnes så få i den størrelsen jeg trenger at jeg nesten ikke har luksusen å velge de som kan dokumentere sin etiske praksis for meg... Jeg har bare måttet velge de jeg tror (og håper) holder sin sti ren. Så i dette tilfellet hadde det vært supert å fått noen tips om leverandører, men hvor finner jeg slikt? (Og her inne legger vel folk ikke ut tips når forumet er åpent...)
Det samme med de leverandørene man finner ut noe galt om, det hadde også vært flott å fått vite.
Når det gjelder hva folk forventer til hvilken pris blir jeg aldri overrasket. Eksempel fra marked nylig: Mann: "Er disse øredobbene til 50 kr i ekte sølv?" Selger: mister nesten munn og mæle "Nei, hva forventer du til 50 kr???" Han kjøpte dem likevel og gikk forbi mine med sølvkroker til 200 kr... sukk
Ja, vi må opplyse kundene. Men det er vanskelig når de blir "bortskjemt" med billig host j***el.... Uansett, takk Tanya og Lise! (Og alle dere andre som jobber for ekte varer.)