Dette er utrolig viktig... ikke MINST her på Epla.
Jeg tør påstå av 90% av alle smykkeselgerne MONTERER (nei de lager ikke, de monterer sammen biter og limer fast i halvfabrikata) smykker av nettopp slike produsenter og importører som Tanya nevner. Jeg har sjøl reist såpass mye at jeg har sett hva som foregår - og jobbet på reparasjonsverksted som gullsmed (vi reparerte mengder.. for 13 butikker) - og tatt imot og testa og putta tilbake i pose og nekta å gjøre noe mer med det... masse av denne skiten.
Og nå, med moderne teknologi bobler det over av kopier, forfalskninger, piratmerker, uetisk og umoralsk dritt!!
De vet de ikke blir tatt... de forfalsker og farger, og selger til dumme folk i Vesten som også vil tjene penger. De smelter om alt fra mobiltelefoner til våpen og lager smykkedeler. Det er ingen kontroll, for mengdene er utrolige. Nikkelet forsvant ikke det heller.. det fikk bare ny eier og ny emballasje.
Enhver selger som selger stein og smykkebiter sier hva pokker han vil i salgstekstene på nett. Og smykkelagerne teller 50-øringer og kjøper og kaller tingene det meste, bare det høres fint ut i salgsteksten. Drit i moralen!
Her inne selges det PLAST og GLASS som "stener", halvedelstener, opaler, turkiser og "gull" og "sølv" over en lav sko, og de fører kunder bak lyset. TIl og med plast får fint navn for å høres bedre ut. Mye gammel plast inneholder gift.. bare lukt på det..
De som driter i moral og etikk, gir Epla et elendig rykte og det er bare til å grine blod og raseri ut av. HUSK at du som selger er ansvarlig, du kan aldri gå tilbake på inderen og kinesren når kunden føler seg lurt.. og boikotter alle oss andre på Epla i tillegg til DEG!
Tanya som KAN sine steiner og vet hva hun snakker om, og vi som har en faglig bakgrunn i metall som sølg og gullsmeder blir helt oppgitte og frustrerte. Det finnes akkurat like elendig kunnskap om hva folk selger her inne, som det finnes dårlig moral hos indere! (OG kinesere!)
Det er vel en moralsk og etisk plikt å seriøst VITE hva man selger før man begynner å forfatte teksten.
JA jeg rapporterer produkter her inne. Jeg rapporterer til jeg griner i perioder. Hjelper det?
Det var godt å få det ut!!!!
Kjære Eplaselgere:
LÆR dere i fornuftens navn hva dere bedriver!
Bruk hodet, ikke fusk med materialkunnskap og løgn om materialbruk... DEt ødelegger for HELE Epla - TENK!
(OG nå trenger vi ikke de vanlige TI kommentarene om at JEG gjør alt rett.. fordi min leverandør sier og fordi jeg vet,... nå er jeg ute etter alle de som ALDRI sier.. de bare skyver grenser)
OG rapporter forfalskninger og løgnaktige tekster!