På vårt lokale postkontor veier de pakkene/brevene, setter på frimerke og det kan variere på samme vekt. Og så gir de oss beskjed om å putte breven i postluka eller legge på båndet selv. Hvem har da ansvar for riktig porto ?
På vårt lokale postkontor veier de pakkene/brevene, setter på frimerke og det kan variere på samme vekt. Og så gir de oss beskjed om å putte breven i postluka eller legge på båndet selv. Hvem har da ansvar for riktig porto ?
Det må da være Posten,det er jo jobben deres,eller....
Posten har ansvaret. Jeg fikk regning på for lite porto på to pakker som var levert inn og frankert på postkontoret, og da jeg klaget ble regningen slettet.
Har opplevd det samme som akaSol. Husk å ta vare på kvitteringen fra posten! Der står det vekten på pakken som blir sendt. Send ved en kopi av kvitteringen når du klager til posten, så blir regningen slettet.
Ikke glem at man kan pakke i vakuumposer. :-D Kjøpes på butikk. Kjempekjekt med ting som er litt for fluffy. :)
Hvor kjøper man disse posene og hva koster de?
Jeg kjøpte mine på Claes Ohlson. De har de i forskjellige størrelser. Husker ikke prisen, men ingen stor utgift :)
Tusen takk for nyttig tips. Vakumposer har jeg ikke tenkt på en gang, men det skal jeg jammen prøve. :)
Det skal jeg kjøpe! Kjedelig at portoen er så høy. Trur mange lar være å handle pga høye fraktutgifter. Meg selv inkludert. :(
Prøv å tilpasse prisene. Har man en vare til 99 som det koster 120 sende, så ta heller 45 for porto og 175 for varen :-) Plutselig ikke så avskrekkende.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.