Da er det liten vits å betale 2,50 kr for relansering av hvert produkt hvis man kan lage en hel produktliste med bare produkter fra egen butikk. Er dere sikker på at dette er lov? Jeg har også spurt epla, men har ikke fått svar ennå.
Da er det liten vits å betale 2,50 kr for relansering av hvert produkt hvis man kan lage en hel produktliste med bare produkter fra egen butikk. Er dere sikker på at dette er lov? Jeg har også spurt epla, men har ikke fått svar ennå.
Jeg tror det er lov, men den listen kommer ikke i betraktning som forsideliste. Dessuten står ikke listene særlig lenge fremme så jeg vet ikke hvor stor effekt de har som reklame for egen butikk.
Jeg vil understreke at det for min del ikke var ment som reklame for egen butikk her på epla, men for å lage en liste jeg kunne legge ut på bloggen min. Jeg har ingen fancy redigeringsprogram som kan gjøre dette ellers (ikke har jeg nok datatkunnskaper til det heller.. ) Som Laila sier står ikke listene særlig lenge fremme, så jeg tror ikke det blir så mye ståhei rundt dette=)
Og relansering kan ikke sammenlignes med å lage en liste. Ved relansering vil jo den enkelte varen dukke opp lenger frem i alle søk i varens kategori. En liste blir fort dyttet nedover uten at noen av varene kommer lenger frem i søk av den grunn.
Skjønner ikke helt hva som er problemet med å reklamere for sin egen butikk her inne på epla, jeg? Vi reklamerer så godt vi kan via alle andre kanaler, hvorfor skal vi liksom være så blyge her inne? Vil noen legge ut et bestemt antall - eller en bestemt produktgruppe på salg - for eksempel, så er jo lister en kjempefin måte å gjøre det på. Lage en liste, legge den ut på blogg, FB, Twitter osv slik at alle som er interessert i deres varer/salg blir ledet rett inn på epla. Alle andre må gjerne scrolle rett forbi, men de som lager lister for egen butikk må da få lov til det uten å bli møtt med misnøye. Eller..?
Helt enig med Laila over her.
Tror det er mest eplaselgerne som sitter og blar i listene, andre ser på forsida, og på linkene vi legger ut rundt omkring. Listefunksjonen er til for å brukes, og alle lister er offentlig og havner i "listelista" uansett formål.
Ja.. Jeg er helt enig. Jeg har aldri hørt noe restriksjoner på dette. Og ja.. smart måte å lage liste til bloggen på. Selv tråler jeg alle lister uavhengig om det er en butikk eller tyve. :-))
Helt enig med Laila, Ingrid og Kreativbua! :) Skjønner ikke hvorfor det skulle være et problem om man i ny og ned lager en liste med bare ting fra den egne butikken for å markedsføre sine produkter (og derigjennom også Epla) på facebook og blogg. Regner med at listene (uansett om det er fra en butikk eller 20) resulterer i økt trafikk til Epla og det er jo positivt for oss alle! :) Lykke til med førjulssalget alle sammen! :)
Ikke meningen å lage dette til et problem. Jeg var bare usikker på om det var lov. Da er det bare å lage lister da.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.