Omslagskjoler kan være fint, men på meg er de ikke kledelige. Nå fins det jo mange varianter av disse også da:0))
Omslagskjoler kan være fint, men på meg er de ikke kledelige. Nå fins det jo mange varianter av disse også da:0))
Empire, litt vidde på skjørtet og kapper. Firkantet litt vid hals. Eller rund vid hals med peter pan-krage. Små puffermer eller lang tettsittende. Farge, rød og svart, eller grønn og svart.
For meg har du allerede en drømme kjole;) Ser for meg den du har i grønn med innslag av retrostoff med off-white glatt garn,gull og stoff i glinsende lys brokade. Synd jeg allerede er gift :))))
For meg som av en eller annen grunn er helt hektet på kjoler og kåper, er det kjempeflott å få litt innspill og synspunkter fra dere. Her vrimler ideene i løse fragmenter av garn, tekstiler, bånd etc. i alskens farger fra rødt via svart og ellers alt som tenkes kan - sammen med "glitrende taft" via ull til reneste bomull. Da er det godt å få litt innspill for å prøve å "fange" det hele til en helhet. Som oftest faller alt på plass av seg selv, men innimellom er det så masse som gjerne skulle med - og det går jo ikke i ett og samme plagg... Alt til sin tid liksom - og da er det veldig fint å få luftet det og satt det litt i perspektiv på en måte. Så jeg blir kjempeglad for alle innspill jeg får - uansett om det er stiler eller rett og slett egne funderinger over nettopp "drømmekjolen" :0))
Og Tusilago - egentlig litt artig at du nevner akkurat det med offwhite og gull, for jeg har ett nydelig garn i nettopp det - som jeg driver å drodler litt over dammen med ett mer gullfarget taftlignende stoff. Men nei - det blir nok ingen brudekjole, men snarere en litt mer selskapelig "alround" kjole. Også liker jeg at de kan treffe flest mulig aldersgrupper. Noen som sa storforlangende? ;0))
Jeg ønsker meg enkle, klassiske, gørr kjedelige kjoler som går til under kneet! Den lengden må da komme tilbake snart? Men jeg tror kanskje det blir for kjedelig for deg å sy Christine, så kanskje jeg må gjøre det selv. Har framme symaskinen for tiden, for å prøve å sy en kjole som er en slags ripoff-kombinasjon av disse to: kjole 1 + kjole 2. For info, så slo de godt an hos den litt yngre generasjon :-) Hvis noen er spent på resultatet (jeg KAN ikke sy!!), så er det bare å følge med i bloggen min...
Eh ja, og det jeg mente å få fram med kommentaren min: "kjole 1" over syns jeg har så genialt snitt. Den typen modell tror jeg kan være flatterende for de aller fleste, eller hur?
Åhh, de var lekre! Nydelig fasong som passer de fleste hvis de er litt mer tildekket oventil - og med små justeringer for de som ikke er helt syltynne. Kanskje jeg skulle sy litt igjen? Til tross for at jeg vel har en 4 - 5 symaskiner som ble veldig mye brukt før, så er de ett ork å ta i bruk nå... To er faktisk kommet ut av skapet igjen og står framme for å motivere meg til å ta de første "alvorlige" stingene igjen, men hva gjør jeg? Joda - kaster meg på pinner og nål... Unskylder meg med at det er lettere å frakte med seg over alt... Helt teit, men like fullt sant... Kunne jo laget en hel haug med kjoler og masse annet i løpet av en måned på symaskinen, i stedet for en eller to med garn. Men jeg er ganske så sikker på at du mestrer en slik kjole Mirjam ;0)) Men sånn ellers så er jo den mellomlengden - den under knærne - helt klart på vei tilbake igjen. Det er forøvrig jeg glad for, for det er min yndlingslengde. De lengdene som går fra undersiden av knærne til anklene. Siden det nok bor en aldri så liten "hippi" i meg, så er jeg litt forelsket i en del av den stilen også. Deilig løst, ledig og flagrende - kanskje med litt frynser, broderier etc. En del av de modellene har også litt av det klassiske i seg - sånn i bunn og grunn liksom.
Åhh - jeg får vann i øyene. Hippien i meg vil også ut av skapet igjen. Lekre kjoler - men som du nevner - kanskje litt mer tildekket - er ikke helt glatt lenger. Gleder meg til resultatet (?)
Det kalles tyngdekraften det der Kim... ;0) Men det meste kan kamufleres, og der er strikking fabelaktig hvis man finner de rette triksene. Her kan man både lage en viss hold in effekt uten at man føler seg "kvalt", man kan lage åpenhet uten at det er åpent, man kan lage lengde som er luftig - i det hele tatt gir det rom for masse enkle og effektive effekter. Selvfølgelig tar det litt tid å lage, men den prosessen er utrolig spennende. Innimellom er det utrolig herlig å få litt slike idemyldringsinnspill for å sikre at man ikke kjører seg inn i en krok og ikke kommer videre. Det å bli minnet på at vi kommer i mange ulike fasonger, smaker og har ulike behov og ønsker. Det gir en lyst til å tøye grensene ytterligere ett par hakk for å se hva man kan klare. Mitt viktigste motto er at; "Den dagen jeg tror jeg er ferdig utlært - da kan jeg egentlig legge meg ned, for da har jeg ingenting mer å tilføre - hverken meg selv eller andre.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.