Jeg synes heller ikke det er rett at vilkår skal endre seg uten at man blir innformert. Hadde profilering i fjor før jul også , og mener å huske at det var ikke flere enn 8 butikker i slengen da..
Jeg synes heller ikke det er rett at vilkår skal endre seg uten at man blir innformert. Hadde profilering i fjor før jul også , og mener å huske at det var ikke flere enn 8 butikker i slengen da..
Hei!
La meg aller først minne om at det er frivillig å kjøpe profilering av butikken sin på Epla, og at prisen naturligvis vil variere etter sesong og etterspørsel. Bakgrunnen for at vi la inn dette som en mulighet er at ikke alle har tid eller lyst til å lage forsideforslag, og da er det greit med et alternativ man kan kjøpe seg til også.
På nett er det alltid slik at man betaler for et visst antall sidevisninger, og at annonsen blir tatt vekk når man oppnår dette tallet. For enkelhets skyld har vi valgt å si at det man betaler for er en ukes profilering med ca 12000 visninger. De aller, aller fleste som profilerer sin butikk får mange flere visninger enn dette, men vi har allikevel valgt å holde tallet på 8 per uke mesteparten av året.
I november og desember er derimot trafikken på Epla veldig mye høyere enn ellers i året, og vi har derfor valgt å la inntil 12 butikker profilere seg på en gang. Det er jo ikke rettferdig at de som profilerer seg i mars får 12 -15000 visninger mens de som profilerer seg i november/desember får over 40-50000 visninger for samme pris.
Det er veldig mange som har lyst til å profilere butikken sin akkurat nå, nettopp på grunn av at mange besøk betyr mange salg, og derfor har vi valgt å sette inn flere profilerte butikker i disse intense ukene før jul. Til info var det i fjor 10 profilerte butikker hver uke f.o.m midten av oktober.
Ha en fin førjulstid! :)
Det som er mest irriterende er jo at det ikke blir informert om det.Og jeg synes begrunnelsen er litt tynn.
Syns begrunnelsen var helt super jeg!
Hjelper lite om det bare er to profilerte hvis visningstallene er til å gråte av.
Enig i at det burde stå info om det når man kjøper proflering slik at ingen føler seg lurt :-)
Enig i at det burde være informert om dette - i allefall til de som har bestilt profilering utifra 8 profilerte. Når det er sagt så kjøpte jeg Ida sin forklaring og bestilte profilering selv. Kunne godt tenke meg å profilere meg på noen blogger men er helt grønn på dette feltet. Er det noen som har noen tips/erfaringer?
Greit nok.
Men siden vi ikke har tilgang på visningstallene verken på Epla.no som helhet, eller i våre egne butikker, så er det jo vanskelig for oss å SE denne virkeligheten som skisseres her. Ikke sant?
Tror muligens det vil være vel så effektivt å bruke noen ekstra kroner på relanseringer i stedet, faktisk :))
Jeg kan se logikken i begrunnelsen for dette, men jeg skjønner også veldig godt de som reagerer. Dette skal da vel opplyses om på forhånd..En kunde bestiller et produkt ut i fra gitte betingelser, da kan man ikke komme å endre betingelsene ETTER at kunden har kjøpt sitt produkt! Det blir veldig useriøst, uansett om selger synes logikken er aldri så bra...i hvertfall ikke uten at kunden blir informert/spurt om de endrede betingelsene er ok..
Skjønner din frustrasjon Torild. Ville nok ha reagert på samme måte selv.
Takk for det, Kim - den kom godt med :) Jeg synes det er leit hvis jeg oppfattes som en "syter", for det er jeg virkelig ikke :)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.