av
Marianne Moe
for 12 år siden
Jeg leier alltid terminal, og særlig når en skal på flere markeder er det lønnsomt. www.holstgroup.no er et av de billigste, men de kan være veldig travle så vær ute i god tid.
l sommer deltok jeg på flere markeder og uten terminalen hadde jeg nok ikke fått så mange salg.
Jeg har også drevet en butikk med en kjøpt terminal. Den konket ut 3 ganger før det var gått et år, så heldigvis fikk vi ny på garantien. Driftskostnadene er ca 6000 i året.
Hvis jeg skulle ha en fast terminal igjen ville jeg leid en, da får du ny hvis noe skulle skje.Og du får oppdatert når det kommer ny teknologi Men jeg vil tro det koster ca 1000 kr og mer i mnd.
Det går også ann å få programvare til terminalen som gjør at den fungerer som kassapparat også.
Jeg bruker paypal ved slag i atelieret mitt, men fordi det tar så lang tid å fylle inn alle opplysninger egner det seg nok ikke til markeder der en har behov for å få salgene unna.
IZettler har jeg ikke prøvd, menkollegaene mine var veldig fornøyde helt til det ble krøll med Visa. Jeg følger med, og når visa er med igjen skal jeg kjøpe en Ipad som også kan brukes som kassapparat.
Jeg tror Izettler er et veldig bra alternativ for små bedrifter for da betaler du kun for den bruken du har. Akkurat som med paypal.