Jeg har fått flere tilbakemeldinger på at folk ikke helt skjønner(eventuelt ikke finner fram) på Epla. Type; «jeg søkte på navnet ditt(event. butikknavn) på epla, men fant ikke butikken din.» En annen variant er at noen har prøvd å finne mine produkter, og så har de fått opp noen av mine sammen med andres produkter, og tror at dette er min butikk.
Så jeg måtte teste litt...
Søkte på vilkårlige butikker. Hvis en markererer «butikker» så går det jo greit. I.o.m. at jeg har fått endel tilbakemeldinger på dette så kan det jo tenkes at mange faktisk ikke skjønner/ser at de må velge hvilke avdelinger de vil søke på før de skriver inn søkerordet? Eller?
Greit. Jeg bare antar at Epla Håndlaget er hovedside for alle som ikke er registrert på Epla(?). Og videre at håndlaget er den avdelingen du søker i hvis du ikke velger dette selv. Dermed søkte jeg etter butikker som har produkter i avdeling håndlaget i «håndlaget» og i «alle avdelinger» på håndlaget forsiden. :p Resultatet var hips om haps(heter det det, hehe). Noen butikker dukker ikke opp i det hele tatt, noen butikker dukker opp med noen få produkter, mens andre butikker dukker opp med alle produktene sine. Tror forresten dette også kan være et problem for noen nykomlinger...at de ikke kommer direkte inn i butikken mener jeg, og at de dermed ikke helt skjønner hvordan det fungerer...som igjen får meg til å tenke på de som tror at epla er en eneste stor butikk (ja, for det har jeg også hørt, og tenker; er det så vanskelig å skjønne? husker ikke lenger hvordan det var å være ny her..). Uansett. Jeg fant ut at de som dukket opp i alle avdelinger var de som hadde skrevet butikknavnet sitt inn i produktbeskrivelsen.
Jippi, da skriver jeg konstanse i alle produktbeskrivelsene så slipper jeg det problemet. :D
Tenker at det sikkert kan løses på en enklere måte. Går det ikke f.eks an å legge også «butikker» inn i «alle avdelinger», og igjen legge «alle avdelinger» øverst(ytterst?) i søkelinjen? Ser dere har skrevet så kjekke ønskelister så dette kommer vel ikke først på lista, men likevel...er ikke mange av disse ønskene/forbedringene ganske enkle å fikse igrunn?
Og jeg stusset litt på...er søkelinja case sensitive i noen tilfeller? Finnes det f.eks like butikknavn, men med forskjell i store og små bokstaver?
beklager at jeg ikke klarer å fatte meg i korthet.. :)