VINN! VINN! VINN! "HALLOWEEN HOUS"
Dette må da gjøre:
1. Trykk liker på
Facebook
2. Del DARENA sin fb side med venner.
3. Skriv på FB (!) veggen "HALLOWEEN".
Vinneren trekkes 20. oktober på FB side
VINN! VINN! VINN! "HALLOWEEN HOUS"
Dette må da gjøre:
1. Trykk liker på
Facebook
2. Del DARENA sin fb side med venner.
3. Skriv på FB (!) veggen "HALLOWEEN".
Vinneren trekkes 20. oktober på FB side
Slike konkurranser er ulovlige på facebook og kan medføre at siden blir slettet hvis Facebook oppdager det.
Ja da, jeg hadde en konkurranse i går. Reglene hadde jeg lest for lenge siden, så det var fint å lese dem på nytt. Det var mye ulovlig jeg gjorde i går som f.eksempel annonserer vinneren på facebook. Nå har jeg rettet feilen, og informasjon om konkurransen finnes på bloggen min. Darena, du har en like fra meg :-) (Belu Smith-Meyer).
Her er reglene Reglene for promotering (sweepstake) på facebook i form av konkurranser hvor man trekker en tilfeldig vinner av et produkt. Det viser seg at dette har du ikke lov til...
å samle inn informasjon som deltakere ved å foreta en trekning, bedømme innsendte forslag eller annonsere vinneren!
kontakte vinnerene via meldinger på Facebook!
å promotere produktene dine ved å få deltakeren til å utføre handlinger på Facebook ved å like en status, oppdatering eller bilde, kommentere på veggen eller laste opp et bilde!
markedsføre seg til alle brukerne av Facebook. Deltakerene må være 18 år eller eldre!
hvis du lager en konkurranse ved å ha en tilfeldig trekning så er det ikke lov i Belgia, Norge, Sverige og India!
konkurransen kan ikke inneholde premiekategorier som gambling, tobakk, skytevåpen, reseptbelagte medikamenter, drivstoff, alkohol eller meieriprodukter.
ved tilfeldige trekninger kan ikke kravet til deltakelse være at du må kjøpe et produkt, delta i en undersøkelse eller tilsvarende.
Men det du kan gjøre er
du kan skrive på veggen at du har en konkurranse på gang, men at for å delta må deltakerene melde seg på via en tredje part (f.eks sende en mail til din e-postadresse med kontaktinformasjon, laste opp et bilde til en konkurranse via en annen applikasjon).
automatiske trekninger blant alle som liker siden er ikke lov, men du kan kreve at deltakerene liker siden din før de gir deg hele kontakt informasjonen sin og deltar i konkurransen.
vinnerene må bli kontaktet utenfor Facebook (e-post eller brevpost). Kontaktinformasjonen må samles inn utenfor Facebook.
du kan ikke kreve at deltakerene oppretter en Facebook-profil før de deltar, men du kan opplyse om at de må ha en facebook-profil for å kunne bruke den applikasjonen du kjører konkurransen i.
og du må opplyse om at Facebook ikke har noe med konkurransen å gjøre!
Les selv: http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php
Gratulerer Belu Smith-Meyer! Jeg trenger din adresse renate.natalie@sol.dk
Ohhh!! tusen takk! da sender jeg min adresse :-)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.