PS, Det står ingenting i Kjøpsloven om angrerett. I Forbrukerkjøpsloven, derimot, er man fint beskyttet :-)
PS, Det står ingenting i Kjøpsloven om angrerett. I Forbrukerkjøpsloven, derimot, er man fint beskyttet :-)
Og while we're at it, når man handler i vanlige butikker (altså ikke på nettet), har man faktisk ingen krav på å angre seg / få tilbake penger eller bytterett. Det er bare noe butikkene tilbyr for å lettere kunne gjøre en handel med folk :-) Ganske snillt å tilby 30 dagers bytting osv!
Veldig dårlig av selger ja - og jeg kan ikke fri meg fra å tenke "what goes around comes around". Det må da være sure penger å motta? Jeg ville forøvrig også undersøkt mulighetene og forsøkt å få pengene tilbake via Paypal.
Jeg har innfunnet meg med situasjonen, skal sy om litt på produktet og bruke det. Måtte syte litt her for å minne oss alle på viktigheten av kundeservice og kjøpers eget ansvar til å sjekke ut tingenes tilstand :-) Blir ikke riktig å klage til PayPal når selger ikke har gjort noe galt (annet enn i mine øyne vanlig folkeskikk :o)) Over & ut.
Ingrid, beklager... Jeg tok feil. Jeg trodde kjøpsloven gjaldt for alle som solgte via Epla, da Epla er en bedrift og at en måtte operere via portalen, men jeg ser hva du mener. Da burde vi ihvertfall ha et feedbacksystem så vi er bedre beskyttet som kjøpere. Handler man hos foretak er man jo på sett og vis forsikret med rettigheter, privatpersoner ikke. Takk for at du påpekte det så jeg lærte noe nytt :)
Synd med dårlig service! Men hvis man ikke hører noe fra en kunde, skal man da ta det for gitt at alt er ok? Sender dere mail og hører om alt er ok? Eller blir det bare mas?
Jeg ville trodd alt er ok inntil motsatt er hørt. Jeg handler masse på nett og ville syntes det var litt mas med spørsmål. (syns feks det er ganske masete med de butikkene som sender takk for bestilling, ny mail med bestillingen er pakket, og enda en ny mail med nå er den sendt :-p)
Selv sender jeg en takk-for-handelen mail med ordrebekreftelsen+angrerettskjema, og skriver når pakken blir sendt + "si gjerne fra når den er fremme". Da svarer 40-50% ca at de har fått pakken og er fornøyd :-)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.