Ingrid: Syns rett og slett det var dårlig service!
Ingrid: Syns rett og slett det var dårlig service!
Ja det var dårlig service. Jeg ville ikke hatt det godt med meg selv om en av mine kunder satt missfornøyd og lei seg etter en handel.
Er jo inntrykket jeg har fra forumet - at de aller fleste av oss selgere tilbyr dette, firma eller ei, men det er nok mange privatbutikker her som ikke står frem som "retur-nektere" ;-)
Takk for klapp på skulderen :o)
Eh, bare send den i retur og krev tilbake pengene gjennom PayPal. Da har hun ingenting hun skulle ha sagt. Eller bare opprett en sk med PayPal med en gang, og så send tilbake når du får klarsignal fra dem.
Angrerett er en selvfølge! - burde ihvertfall være det. Jeg blir mektig provosert når jeg har kjøpt noe som ikke fungerer som det skal, og dessverre er det mange, ikke bare små butikker, men faktisk store kjeder, hvor de ansatte ikke er oppdatert på kjøpsloven.
Utrolig teit når sånt skjer!
Også må jeg hoppe inn her med et spørsmål (håper ikke jeg kupper en tråd som ikke bør kuppes). Jeg sender ikke angrerettskjema til kunden, og er heller ikke lovpålagt å gjøre det. Derimot så sender jeg alltid et håndskrevet kort hvor jeg takker for handelen og skriver noe slikt som "håper du blir fornøyd med varen, hvis ikke, så ikke nøl med å kontakte meg så skal vi finne en løsning", også kontaktinformasjonen. Synes dere dette høres ok ut?
Emilie: Jeg synes det høres greit ut, men ville ha vurdert å skrive rett ut at "Du har 14 dagers angrerett på kjøpet." "Finne en løsning" kan kanskje høres litt ullent ut..
Ellers er jeg enig: Angrerett er viktig, skjema er tull.;-)
Du har rett, Cirkeline, det høres jo litt ullent ut. Har ikke laget meg noen standard-setninger, begge de to salgene jeg har gjort over nettet har fått forskjellige kort :P
Tror faktisk det viktigste er at man tar kundene på alvor, lar dem føle at man bryr seg - også etter at de har kjøpt en vare. Derfor er det veldig viktig å gi klar beskjed om at de har full bytterett hvis de av en eller annen grunn ikke er fornøyd. Helt enkelt at de føler de er like velkomne med en klage/retur, som med en handel. For meg ville det da ikke bety så mye om jeg fikk ett skjema eller ikke. Bare helt enkelt det å føle seg verdsatt og respektert. Men det gjelder nå alle sider av livet, syns nå jeg da:0)
Tror jeg risikerer å sitte både uten produkt og uten penger hvis jeg sender tilbake til denne dama. Ikke mye empati/samvittighet/kundeservice å spore. Selv om jeg ser på butikken min som proffesjonell er det mange her som gjemmer seg bak "hobby-lovgivningen", nemlig at salg mellom to privatpersoner ikke er lovpålagt under kjøpsloven (hvor man er påbudt å tilby angrerett). Skjønner ikke helt vitsen med å åpne butikk og selge håndlagde ting hvis man ikke skal gjøre det skikkelig, med service og oppfølging som hører med. I verste fall blir jo ens navn og rykte svertet til senere, når man en dag kanskje prøver seg på en ordentlig designkarriere.
Jeg mener at kjøpsloven burde gjelde, da personen fremstiller seg som butikk, og lar kunden handle i den tro at det er en butikk.
Men om det faktisk gjør det, er jo en annen sak. Det burde i hvertfall.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.