Rettelse, impulskjøpere som ikke er fornøyd med varen.
Rettelse, impulskjøpere som ikke er fornøyd med varen.
Da er det vel like greit at hun stenger butikken:0) Det er jo en risiko når man selger på nett der kunden ikke kan se, lukte, prøve etc. før man kjøper, så da er det viktig at selger vet at det kan medføre ekstra bytting. Noe annet ville vært blåøyd, og da er det like godt man gir seg. Ingen er tjent med misfornøyde kunder. Det er noe i ordtaket om at; "Evig eies kun ett dårlig rykte..." En annen sak er om kunden ikke prøver å få hjelp av selger til å ordne opp, men likevel klager på denne selgeren. Alle har rett på å få ordne opp for seg, og det man ikke vet, det får man ikke gjort noe med.
Men alikevel her, jeg er en sånn " dette er hobby og koselig at noen vil kjøpe noe av meg" type, men jeg sender alikevel med skjemaet om angrett og retur og opplyser om at kunden har 14 dager til å ombestemme seg. Syns det er det mest natulige i hele verden jeg, for som Christine sier over her; det er en risko ved all netthandel at varen er ikke det kunden forventet så lenge det eneste man har er bilder og kanskje noen ord om produktet.
Jeg har vært skeptisk til å handle på nettet (begynner å komme seg da)og ville nok ikke handlet et sted uten bytterett. Jeg tilbyr selv dette i butikken min selv om jeg driver på hobbybasis. Det skulle bare mangle mener nå jeg.
Jeg er nok en typisk netthandler, og handler det jeg kan på nettet. Mye behagligere det enn å løpe i kø på store kjøpesentre:0)
Jeg foretrekket faktisk å handle på nett, liker ikke å gå i butikker faktisk :)
Fy søren så surt! Selv om hun stenger så synes jeg det er dårlig gjordt å ikke la deg returnere varen når du ikke var fornøyd med den. Synes det høres helt absurd ut! Stenge eller ikke, hobby eller ikke, så synes jeg det er på sin plass å yte god service. Jeg hadde ikke hatt det godt med meg selv om jeg visste at kunden ikke likte varen og jeg nektet å ta returen.
Helt enig, Silje! Jeg ber faktisk mine kunder om sende smykket tilbake dersom det ikke svarer til forventningene, fordi jeg foretrekker det framfor å ha misfornøyde kunder vandrende rundt om. For meg er det faktisk viktig at kundene ikke føler at de har kastet penger ut av vinduet.
Dårlig service, Ingrid!
Egentlig så burde det kanskje være en regel her inne om at hvis man ikke tilbyr bytterett - enten det gjelder opphørssalg eller ikke, så skal det opplyses godt om det i butikken, slik at kundene vet hva de går til. Driver man seriøst - enten det er hobby eller yrke, så tilbyr man bytterett - med eller uten angreskjema. Men kan ikke skjønne annet enn at det tryggeste for begge parter er å sende med ett slikt skjema, det er jo ikke allverden til ekstra arbeid å skrive det ut. Dårlig service er dette uten tvil, og ganske så useriøst er det helt klart!
Jeg hiver meg på og er enige med de siste her, det er jo helt utrolig!
Jeg kjøpte en kjole for litt siden, og jeg tok meg tid til å sende en mail angående returrett. Jeg tar ingen sjanser lengre.
Ikek bare selger jeg mine smykker, men jeg jobber i tillegg på en veldig stor kundeservice. Der ser jeg dessverre mye rot og tull fra flere butikkers side. Dette går alltid utover kunden.
Etter å ha sett så mye tull sjekker jeg alltid reglene de forskjellige har rundt dette før jeg gjennomfører ett kjøp.
Synd du brant deg Ingrid!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.