Hvem skal dekke tapet?
Salgsgebyrer, paypalgebyrer etc. Må selger dekke dette selv, eller kan jeg kreve dette av kjøper??
Irriterende med slike kunder... som ombestemmer seg uten god grunn. Ønsker meg et feedbacksystem...
Hvem skal dekke tapet?
Salgsgebyrer, paypalgebyrer etc. Må selger dekke dette selv, eller kan jeg kreve dette av kjøper??
Irriterende med slike kunder... som ombestemmer seg uten god grunn. Ønsker meg et feedbacksystem...
Du sener en mail til Epla, info@epla.no. De sletter ordren for deg, og da betaler du ikke salgsgebyrer for varen. Slike kunder skaper problemer, for du må betale nye 2,5 for å publisere varen, og så har du noen kroner som er trukket fra Pay Pal som går tapt. Nei, det er dumt når kunder angrer seg....
PayPal refunderer 100% av gebyrene når 100% av summen tilbakebetales til kunden. (og ellers prosentvis. Veldig greit!) Epla sletter salget så lenge det ikke har gått over til ny måned og dermed faktura registrert. Da koster det 55kr å slette salget, og dermed må du ha et salg på over 1000 kr før dét lønner seg.
Med nettsalg har man 14 dagers angrerett uansett begrunnelse (eller ingen begrunnelse) når man handler fra et firma. Å tilby angrerett er uansett en fin ting å gjøre når man som privatperson har åpnet en nettbutikk her. Når det er sagt syns jeg det skulle vært en måte å luke ut/gi en advarsel til kunder dersom et mønster med stadig angring gjentar seg om og om og om igjen, før de engang har fått varene. Har ikke opplevd det selv enda men :-)
Tusen takk for svar jenter. Det med PayPal og refusjon visste jeg ikke. Det var nyttig. Men tungvint å maile Epla for "småsummer" hver gang det skjer uten at det får konsekvenser for kjøper som velger privat oppgjør og ikke betaler, så det gidder jeg ikke lengre fordi det er mer jobb enn de få kronene det er verdt, og en føler en maser på Epladamene som har mer enn nok å gjøre. Det er stort behov for et feedbacksystem nå.
I dag brant jeg meg på å handle fra en privatperson med butikk her. Impulskjøp, null tekst og produkt til 500 kr. Ingen angrerett og det svir :-( skuffelsen er bare overveldende og min syltynne lommebok gråter. BU!
Uff, impulskjøp som går dårlig er kjipt!
Føler med deg og lommeboka di :(
Ja. Smekk på fingrene for å ikke gidde å sende den mailen med spørsmål. Påminnelse til megselv om hvor viktig god kundeservice er. Handelen setter et skår i gleden og det blir kjedelig å bruke produktet (selv etter å ha sydd om på det for å få det brukandes...) Lærdom!
Unnskyld at jeg spør, men fikk du ikke returnere?
Ja, spør som Christine, hvorfor fikk du ikke retunere? Når noe koster såpass som 500 kr så blir det ekstra surt hvis det er ubrukelig:(
Jeg fikk ikke returnere varen fordi hun prøver å selge unna varene og stenge eplabutikken sin. Orker ikke "å deale med impulskjøpere" som angrer seg.
Det er min egen feil at jeg ikke sjekka dette. Jeg ville vanligvis ikke handlet når bildene bare var på avstand, ingen detaljbilder og kun én linje med tekst.
Produktet er ok, men ikke 500-kr-ok.
Som sagt en "fin" påminnelse til meg og oss alle ang netthandel :o)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.