Men kan det ikke være like mange som lar vær å betale med paypal?
Men kan det ikke være like mange som lar vær å betale med paypal?
Godt sagt!
Hvis man ikke betaler når man sjekker ut med PayPal, så blir ikke varen solgt, og ingen mail til selger. Jeg liker best PayPal :-)
Det må jo være uhyre irriterende å ha en kunde som gjør dette om og om igjen uten å forstå hvor plagsomt dette er for deg! Vet du om hun har mottatt betalingsinfoen fra deg, kanskje mailen havnet i "spam" mappa og kunden ikke vet at de har mottatt info ang betaling?
Jeg har privat oppgjør og PayPal da veldig mange av mine kunder bruker privat oppgør. Har hatt noen tilfeller av ubetalte bestillinger, men det er såppass få at jeg vurderer det slik at fordelene for meg å ha privat oppgjør som betalingsalternativ i tillegg til PayPal er såppass store at jeg vil fortsette med det.
Ok, Ingrid, det var det jeg var ute etter. På den måten er paypal genial ja. Jeg har også privat oppgjør enn så lenge.
Hei, ser at når dere tilbyr privat oppgjør er det kunden som tar kontakt. Jeg fikk bestilling idag, og sendte en epost til kunden med betalingsinformasjon (kontonr. etc). Syns det går litt dårlig fram på Epla sine sider hvordan privat oppgjør egentlig skal foregå....det er ok at jeg sender epost også, ikke sant, det er ikke bare kunden som skal måtte gjøre det?...og kan jeg ta kontakt via Epla, slik at kunden ser at det faktisk er en epost fra min butikk? (For tiden har jeg bare privat oppgjør da jeg røk uklar med PayPal :P )
Ah....der fant jeg infoen https://epla.uservoice.com/knowledgebase/articles/115057-hvordan-fungerer-privat-oppgj%C3%B8r
Det er litt merkelig ord de har valgt, de kunne kalt det nettbankbetaling.
Helt Enig Lise! Privat oppgjør høre mest ut som om vi skal sloss... :)
Jeg har aldri hatt problemer med privat oppgjør. Men jeg har tydelige salgsbetingelser på siden min, de ligger under "om butikken" med henvisning dit fra fronten. Jeg sender også alltid mail til kunden når et salg er motatt, og faktura som pdf fil til de som velger privat oppgjør.
Jeg tror tydelige salgsbetingelser og skikkelige faktura gjør at man fremstår som profesjonell. Og da er det nok ikke så mange som prøver å få tilsendt varer uten å betale først.
For øvrig har jeg sett på flere av sidene deres og kanskje er det en ide å korte ned og spisse tekstene både på front og om butikken.
hilsen Marianne
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.