Dere som selger klær - det er veldig kjekt om det står i produktbeskrivelsen hvordan plaggene skal vaskes. Tåler barnetøyet 60 grader, skal buksa vaskes på skåneprogram - det kan faktisk avgjøre om man kjøper eller ikke.
Dere som selger klær - det er veldig kjekt om det står i produktbeskrivelsen hvordan plaggene skal vaskes. Tåler barnetøyet 60 grader, skal buksa vaskes på skåneprogram - det kan faktisk avgjøre om man kjøper eller ikke.
Ja, det er opplysninger som absolutt bør være med! Supert tips til de som lager klær :o)
Det er en viktig opplysning man absolutt bør ha med. Selv har jeg skrevet om det øverst i butikken. Vask er jo like viktig som materialene det er laget av:0)
Christine - hvis man finner ting på en liste er det ikke alltid man går inn og leser butikkteksten.
Jeg har på en merkelapp med stempelet mitt. Bakpå skriver jeg vaskeanvisning eller klipper ut den på garnet og limer den på. Opplyser også om vasking på de fleste tingene mine i produktinfoet.
Tja,det har jeg visst bare med på ca halvparten, så det får jeg gjøre noe med med det første. Synes det er greit at kundene kan se det når de kikker på produktet.
Hmm, tenkte ikke på det, sender jo alltid med vaskeinfo. med varene også, men spørs nok om jeg må skyve latskapen tilside og skrive det i produktteksten også:0)
Gjelder også vintageklær! Som kjøper vil jeg gjerne vite om det står at det må renses eller om det kan vaskes på 60 grader.
Som selger prøver jeg å få det med om det står, men det var ikke vanlig på klær før på 60/70-tallet, så det er langt i fra alltid jeg vet (mangle klipper jo og ut vaskelappene). Jeg prøver det meste på håndvaskeprogram i maskinen og skriver hvordan det gikk i produktbeskrivelsen.
Jeg har vært så heldig å få strikket flere ting hos særlig en selger her inne siden jeg ikke på noen måte kan ha ull så lager det samme varen i bomull. Da har jeg fått sammen med varene. Senest i dag da en hadde laget verdens fineste vanter til meg der lå det vaskeanvisning med. Det er veldig viktig for jeg er flink å ødelegge ting hvis det ikke står. Er det ikke med så spør jeg seler i etter tid.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.