hmmm, kanskje jeg kan sende kartonglommebøkene mine med under-2-cm-porto? med bobleplast er pakken kanskje 2,1 men kan fint klemmes mye flatere. Syns det er grovt å kreve 35kr i frakt for dem når de er sånn helt på kanten og lette som fjær.
hmmm, kanskje jeg kan sende kartonglommebøkene mine med under-2-cm-porto? med bobleplast er pakken kanskje 2,1 men kan fint klemmes mye flatere. Syns det er grovt å kreve 35kr i frakt for dem når de er sånn helt på kanten og lette som fjær.
Hmm....jeg spurte, og jeg fikk, null problem. Tydelig at det er forskjell fra sted til sted.
Ja, det er forskjell. Jeg leverte en pakke som jeg selv trodde var over 2 cm. Men damen bak disken satt på 15 kroner, uten å måle. Så nå skal jeg lage meg en 2 cm mal. Tror det er på tide :o)
Jeg er post-i-butikkansatt (håper jeg ikke blir kjeppjagd nå, hehe) og vi har ingen maler liggende til utdeling, så det er forskjell fra plass til plass ja. Kanskje det har noe å si at jeg bor på bygda... vi bruker heller ikke en sånn type mal på jobb, men måler med et sånn stivt "snekker-målebånd" (ikke målestokk)
En annen ting med post-i-butikk her i bygda i år, er at alle postens butikker har bytten til "en annen butikk", så de som kunne Posten gjennom 10 år - har måttet gi fra seg den til en annen butikk med bare ny-begynnere... Lurt av Posten å starte med et spesielt innviklet system samme året som de fleste blir nybegynnere ???
Syns det er fryktelig vanskelig å forholde seg til postens nye takster, noe som fører til at jeg sliter med å oppgi rett porto til mine kunder.
Jeg veier og måler, men har ved flere anledninger den siste tiden likevel måttet opp en prisklasse, og hoppet fra 57 kr. til 92 kr. er ganske kjip når man selger noe for 100 kr... Ved to anledninger er jeg sikker på at postfolkene har tatt feil, men de har vært sikre i sin sak, og jeg har kapitulert. De andre gangene har jeg feilberegnet vekten på emballasjen rett og slett, og kommet noen gram over 350.. Hva gjør dere når dere er "heldige" og kommer under beregnet porto? Har tilbudt kunder 20 kr. tilbake, men syns dette blir slitsomt i lengden også..
Veldig synd at man må trykke ut all luft og tape for harde livet for å unngå at det kommer luft inn igjen i pakken for å unngå å bli hardt straffet for det.
Husker den tiden da man kunne sette fraktpris til kr. 50 fordi man visste at varen passet inn i en C4 smartpostkonvolutt.....
Hvis jeg må betale mindre enn beregnet porto ber jeg de på posten måle igjen og sette på frimerker til "full pris". En gang betalte jeg mindre enn jeg egentlig skulle, og fikk regning i posten seinere. Betalte selvfølgelig ikke denne da det var de på posten som hadde gjort feil... Hvis JEG gjør feil og prisen blir mindre enn beregnt ville jeg betalt dette tilbake til kunden dersom det dreide seg om mer enn 10 kr.
Jeg fikk mal på posthuset, men de deler kun ut til de som har firma sa de..
.. mal kan man vel fint lage selv... :O))
Fikk straffeporto SELV OM det var den ansatte som "bestemte" portoen... Har tenkt å klage på det, men har ikke stor tro på at det går igjennom!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.