Egentlig har jeg ferie, men er hjemom en tur. Jeg har vært innom Posten for å få avgårde noen bestillinger. Helt siden nyttår har jeg vært i diskusjon med dem om 2-centimeteren. Jeg har ment at jeg ikke skulle betale for luften som danner seg i bobleposene jeg bruker. Hjemme har jeg laget meg en mal/sprekk på to cm. Så lenge pakken har glidd lett gjennom denne sprekken, har jeg ikke villet akseptere noe annet enn å betale for 2 cm. Men det er det jo blitt mye bråk av. Og det har ikke vært kjekt. Nå kommer hu derre vanskelige, har jeg sett på fjeset til de i nærbutikken som jeg som regel bruker. Men jeg har kranglet nede på hovedkontoret også. Det ble så ubehagelig til slutt at jeg sluttet å protestere og heller betalte det de forlangte. Idag leverte jeg to pakker på hovedkontoret. Jeg hadde veid og målt pakkene før jeg kom dit ned og regnet ut at jeg skulle betale 32 kr og 37 kr (inkludert luft!). Men hva skjer? På vei ut ser jeg at jeg har betalt 27 og 15 kr. Jeg snur og går tilbake til skranken. Når jeg pressenterer mitt problem sier damen at hun nå har «lært» at kundene ikke skal betale for luft. Nei, tenk det! Så lurer jeg på om dette er nye bestemmelser som også de andre funksjonærene er blitt informert om. Kanskje hjelper det å stå på?